På begäran - mejlkonversationen

 

Recensenten: Intressant underlag för diskussion, och många frågor. För jag är inte med på riktigt allt. 

Och kanske, för att vi båda ska lära oss inför framtida möten, så vore det klokt?

Men säger du tack och adjö, lämna mig i fred - vilket jag uppfattar det som - då gör jag det.

 

 

Lovelyn: Vi kan diskutera om du känner att du vill det. Jag var bara tvungen att skriva ner vad jag kände och varför eftersom jag hade haft svårt att sammanfatta det verbalt. 


Recensenten: Jag uppskattar att du skrivit som du skrivit, och jag uppskattar chansen att få förklarat det jag inte förstår. Nästa gång vi ses.

 

 

Lovelyn: Inga problem, ska göra mitt bästa med att förklara och svara på frågor. Hör av dig när det passar. 

 

 

Recensenten: Fint. Nu ska vi ut i solen, mannen och jag, sen blir det en helkväll på väggen.

Var rädd om dig.

 

Ja, jag vet. Det finns kanske ingen poäng i att hålla på att förklara för honom att han missar en toppensnäcka. Men å andra sidan så är jag inte arg. Besviken- ja. Men ilskan försvann i princip med mitt första mejl. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Marianne

Hans mejl påminner om de sista sms:en jag fick av killen jag dejtade i våras som jag träffade på 30-års festen. Han skrev sådär, vad han skulle göra med sin kompis och sen typ "var rädd om dig". Betyder ofta ingenting mer än att han har viktigare saker för sig och annat att tänka på men vill inte vara otrevlig. Blir så irriterad att se hans svar bara. Jäkla röthuvud till karl. Skit i att träffa honom. Bespara dig det. Han verkar inte bry sig nämnvärt. Svara att han kan vara rädd om sig med. Synd att du inte gav honom flatlöss eller annat trevligt minne. natti natt

2008-07-17 @ 00:59:31
Postat av: lovelyn

Haha, känns rätt skönt att jag inte gav honom flatlöss. Då hade ju jag behövt ha dom själv först.

Men jag är faktiskt inte arg på honom. Visst, det är tanklöst att ge dubbla signaler. Det är verkligen en dålig vana som många män har. Och fegt att de inte vågar vara ärliga och säga "Du, jag gillar inte dig tillräckligt för något seriöst".

Jag känner mig lugn och nöjd med mitt beslut att inte ge mer till honom. Därför känns det inte heller jobbigt att träffa honom.

Men jag kanske får äta upp det där.

2008-07-17 @ 13:03:36
Postat av: Lena

Mitt enda råd inför mötet med honom är helt baserat på egna dåliga erfarenheter, så ta det med en nypa salt. Men jag skulle säga så här:



Var försiktig så att det inte bara är du som ger. Låt honom prata. Låt honom förklara. Låt honom sätta tonen och ta ansvar för att samtalet blir bra. Man får säga "jag vill att du berättar vad du tänker först, innan jag svarar på frågor". Det är trots allt han som vill träffas och prata ut.



Jag har en förmåga att i förväg ha tänkt ut tio frågor och tio saker jag vill ha sagt, och inte förrän efteråt inser jag att han kom jävligt lätt undan med att slippa ha tänkt och inte behöva berätta för mig vad han tänker alldeles själv utan mina frågor.

2008-07-18 @ 11:02:34
Postat av: lovelyn

Skitbra tips Lena. Outstanding skulle jag vilja säga. För jag har faktiskt redan sagt vad jag ville säga i mitt mejl. Så jag ska säga: "jag vill att du berättar vad du tänker först, innan jag svarar på frågor".

Tack!

2008-07-18 @ 11:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0