Att internetdejta

Det är många av mina vänner som undrar hur det går till när man internetdejtar. Så här brukar den vanliga proceduren vara för mig:

  1. Jag får ett mejl från en man på dejtingsidan. Allt snusk raderas liksom de allra tråkigaste som "Hej! Läget i kväll då?" eller "Hej! Vad söt du är." De får fan anstränga sig lite mer för att få min uppmärksamhet.
  2. Men är mejlet intressant och mannens presentation bra,  och han ser okej ut och är i lagom ålder så svarar jag. 
  3. Efter ett par mejl utbyts vanligen msn-adresser (jag har en speciell för bara internetdejterna) och så börjar man chatta i stället. 
  4. När man chattat några gånger bestämmer man sig för att ses. Då utbyts telefonnummer. 
  5. Sen ses man. Fika, en öl eller en promenad är de vanligaste första-dejten aktiviteterna. Oftast inget hångel första dejten.
  6. Är man fortfarande intresserad hörs man av relativt snart igen och säger att man tyckte det var trevligt och att man gärna gör om det. Om han skriver det till mig och jag inte vill ses igen säger jag det direkt, allt annat är slöseri med bådas tid. Är båda ointresserade hörs man inte alls.
  7. Också ses man igen, kanske ett glas vin och bio, museum och fika eller till och med middag. Och ibland till och med film hemma hos. Oftast kommer första kyssen nu. Och ja, ibland leder det hela vägen till sängen om det är hemma hos eller fylla med i bilden. 
  8. Sen fortsätter man. Tills man blir ihop. Eller den ena deklarerar att den "egentligen inte vill ha ett förhållande". Eller man upptäcker att så jäkla kul var han inte och att man egentligen är jätteolika, Eller att han har problem med potensen. Eller nåt annat.
  9. Så börjar man om från punkt ett.

Fast jag har i och för sig rätt ofta ett antal män på gång samtidigt. En som jag har träffat ett tag, en som jag ska träffa och en som jag chattar/mejlar med. Som nu när jag träffar Yogamannen, ska på dejt med Copywritern i kväll och har Den Nya Kollegan på chattnivå. 

Det kan lätt bli lite rörigt. Man glömmer vem det var som hade varit i Thailand, vem som tyckte att man hade charmigt leende och vem man sagt vad till. Jag rekommenderar inte multidejtandet. Men det är ganska kul. 



Kommentarer
Postat av: cosmic

Bra lista! Har ju nätdejtat en del själv som bekant ;)

En sak är jag nyfiken på, brukar du ta bort de killar du "kasserat" från din "date-msn" eller har du kvar dem?

2008-07-30 @ 23:20:12
Postat av: lovelyn

Jag brukar faktiskt ha kvar dem. Jag har tagit bort en som var störig, men han hade jag inte ens träffat.

En del har säkert tagit bort mig för jag ser aldrig att de är online.

2008-07-31 @ 10:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0