Och pank blir man också

En skittrist grej med att inte vara sambo är att handla mat. Och äta mat.

1. Man kan aldrig storhandla, definitivt inte om man inte har bil.
2. Man måste bära korgen hela tiden.
3. Om man upptäcker att man glömt mjölk när man står i kön till kassan har man ingen som kan hämta den.
4. Man är i vägen. För det finns ingen som kan packa kassen under tiden som man betalar.
5. Man måste bära hem den jävla tunga kassen själv, snubbla i trappen och slå i tån.
6. Alla förpackningar är fel. En liter mjölk hinner bli gammal innan jag dricker upp den. En ost hinner bli snustorr. Små mjölkförpackningar tar slut för snabbt och färdigskivad ost är inte lika god.
7. Att laga mat och äta mat själv är sjukt tråkigt.

Är det konstigt att jag aldrig har en välfylld kyl och frys, äter halvfabrikat när jag inte äter fil och mackor och ute så fort någon vill?

Kommentarer
Postat av: cosmic

Nej, det är inte konstigt. Jag tvingar mig att köpa bra mat att ha hemma. Men det är alltid mycket roligare att göra mat till fler.

2008-07-22 @ 16:17:41
Postat av: Lena

Nej, det är inte konstigt. Det är alltid mycket roligare när någon annan gör mat till en.

2008-07-22 @ 17:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0