Bad Badu

I torsdags var jag även på Erykah Badus konsert på Berns. Hon är helt fantastisk- rösten, utstrålningen, kroppen, scenspråket, bandet. Man vill se henne.

Men jag betalade 625 kronor för att inte se henne. I tre timmar tittade jag på folks nackar och bakhuvuden. För det första dröjde det 1,5 timmar innan hon klev på scenen. Då hade jag redan blodstockning i benen. Sedan fick jag ont i ryggen och nacken eftersom jag var tvungen att sträcka på mig hela tiden och försöka hitta en lucka mellan alla långa människor.

Värdelöst. Ibland såg jag hennes guppande hår och ibland någon av kördamerna. Under en lugn låt såg jag Erykah nästan hela låten. Men annars nästan nada.

Antingen får de börja dela upp konsertgolvet efter längd (korta längst fram, långa längst bak) eller så får jag köpa ett par höga buffaloskor.

Kommentarer
Postat av: cosmic

Nää vad tråkigt! Kan verkligen förstå att du blev besviken. Du skulle haft en stark pojkvän vars axlar du kunde sitta på. (Recensenten verkar ju ha starka armar och axlar ;) Ta med honom nästa gång!!

2008-06-28 @ 15:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0