Också har jag fått en ny tjänst...typ

Precis innan jag skulle börja mitt sommarvikariat sa min närmsta chef att de tänkte att jag skulle få göra några av hennes arbetsuppgifter i sommar. Okidoki tänkte jag.

När jag började på sommarvikariatet sa flera av mina kollegor "Så du ska vara XXXX (min chefs namn) i sommar". Nja, inte direkt tänkte jag.

När jag satt på planet till London och bläddrade i några jobbpapper stod det där, svart på vitt. Jag är tillförordnad. Jisses tänkte jag.

Plötsligt inser jag att det är på allvar. Av någon anledning har de förtroende för att jag klarar mer ansvar. Och jag som hittills inte alls tagit det på särskilt stort ansvar blev genast matt i knäna och fick lite lätt ont i magen. Tills jag kom på hur jävla bra det kommer att se ut i mitt cv. Göttigött tänkte jag.

Kommentarer
Postat av: Lena

Grattis! Fan vad gött. Sug i dig, för det här har du förtjänat.

2008-06-22 @ 19:34:22
Postat av: lovelyn

Speciellt tänker jag suga i mig det tillägg på lönen som jag tydligen kommer att få. Jag frågade facket om jag inte borde ha det.

Jo, sa de.

Fast nu har jag ännu mer ont i magen för jag tycker inte att jag gör så fasligt mycket för de pengarna.

2008-06-24 @ 16:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0