Shop til u drop

London i sammanfattning: Shopping, alkohol, picknik, shopping, alkohol, picknik. Också Tate Modern (konstmuseum), nattklubb och Stieg Larssons "Flickan som lekte med elden".

Jag har handlat en oerhört söt blommig klänning som jag tänker ha på min och vännernas stora 30-års fest i augusti. Jag måste bara hitta någpon slags bh att ha under då klänningen är extremt urringad både fram och bak. Killen i butiken tyckte absolut att jag kunde ha en vanlig svart bh som syntes.
"Haven´t you seen Sarah Jessica Parker? She don´t mind if you see her bra"
" Well, if Sarah Jessica Parker can show her bra, so can I" svarade jag.
Men vi får väl se, jag kanske till och med vågar mig på sånadär silikonkuddar som man klistrar på brösten.

På min födelsedag överraskade S mig med först frukost och present på morgonen och sedan picknik med champagne och underbar utsikt över halva London på kvällen. Och trots att jag befann mig utomlands ringde och messade folk hela dagen.

Recensenten ringde. Han hade Lovelynabstinens sa han. Vi pratade en stund, jag berättade om min delvis nya tjänst och bjöd honom på min lilla födelsedagsfest i Stockholm nästa helg. Det tackade han glatt ja till. På kvällen messade han och sa att han var stolt över att jag tagit på mig den nya tjänsten.


Pojken hade skickat en hälsning på Facebook, precis som många andra bekanta. Jag börjar få allvarlig sexabstinens och hoppas att Pojken kan träffa mig efter helgen. Vill ha, vill ha, vill ha!

Hur känns det nu då, när jag passerat den magiska gränsen mellan tjugoåring och trettioåring? Det får nog faktiskt bli ett nytt inlägg om det efter midsommarhelgen. Tills dess blir det bloggtystnad igen eftersom mina föräldrar inte anser att en hemdator är en nödvändighet.

Glad midsommar alla underbara läsare! Njut av sill, den långa dagen och inte minst snapsen (I will...)


Kommentarer
Postat av: MissLinisen

Ah du har alltså tagit dig igenom hela Stieg Larsson trilogin? Visst är de bra!! Gillar Lisbet Salander som fan.

2008-06-23 @ 18:21:42
URL: http://selmalindi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0