Tanorexia, alkoholism och fruktdiet

Jag är en tanorektiker. I alla fall tycker min fru det. Men jag tycker inte att det är onormalt att vilja sola i fem timmar två dagar i rad. Man får ju passa på när man är ledig och solen skiner från klarblå himmel.

I torsdags firade jag och frun helgen med att dela på en flaska rosé och äta godsaker på en klippa i Kristineberg. Årets första jordgubbar och körsbär! Sedan gick vi hem till henne och drack ett par drinkar och lyssnade på reggaeton.

I fredags tillbringade vi dagen på solvarma klippor vid Fredhäll. Vår lilla plana plätt hamnade alldeles för snabbt i skugga och vi fick flytta ner till en lutande klippa. När man låg på magen flyttades brösten 1 dm upp och när man låg på rygg flyttades rumpan. Det var ett jäkla spjärnande för att inte ofrivilligt rulla, trilla eller falla ner i vattnet. Stockholms klippor är inget jämfört med Skanörs sandstrand.

På kvällen var vi hos L och grillade och hällde i oss mer rosévin och åt fler jordgubbar. Vi begav oss hemåt relativt tidigt och jag var ganska full när jag gick och la mig. Vid fyratiden hade frukten och rosévinet tagit sig igenom mitt system och jag var tvungen att gå på toa två gånger. Det kanske kan bli en ny detoxdiet. Frukt och rosédieten?

I lördags grillade vi oss själva på Långholmens strandbad. På kvällen blev det mer rosévin hos min kollega Y. Lite väl mycket för min del kanske eftersom jag gjorde en rejäl vurpa i trappan när vi skulle ut. Men jag skyllde såklart på guldskorna med höga klackar.

Kvällen avslutades på klubb YES! på Mosebacke. Jag var from som ett litet lamm och ägnade kvällen åt att skaka rumpan och tacka nej till inviter från italienare. Idag sov jag till ett och orkade inte gå ut och sola utan åt en glass i Kungsan med Å och hennes kille.

Imorgon träffar jag Recensenten.

Kan livet bli så mycket bättre än så här?

Kommentarer
Postat av: sex4life

Missa inte våran tävling! Priset är två självlysande sextärningar. Lycka till :)

2008-06-09 @ 18:16:59
URL: http://sex4life.bloggsida.se
Postat av: lovelyn

Meh. Vad trött jag blir. Missa inte minan blogg. Priset är en svensk grammatikbok. Lycka till.

2008-06-09 @ 23:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0