En del Recensent och en del Pojke

Vi hade en mycket trevlig kväll i går, jag och Recensenten. Den började med en promenad från Skanstull till Boule och Berså där vi drack öl och spelade boule enligt egna regler. Jag vann stort och han var en tapper förlorare. 

Sedan tog vi ett bord, åt mat och drack vin. Och pratade. Mycket. Intressant. Personligt. 

Han vill inte förlora mig. Han tycker att jag är intressant och att det finns mycket mer som han vill lära känna. Han tyckte att vi hade en fantastisk första, andra och tredje dejt och tycker om de blickar jag ger honom. Han tycker om mig. 

Det känns väldigt rätt att jag valde vänskap framför kompisknull. Jag ger honom tid. Avvaktar och ser om han tycker om mig tillräckligt och om jag tycker om honom tillräckligt. Men jag vet att jag trivs och känner mig trygg i hans sällskap. Han kittlar min hjärna, mina känslor, min själ. 

När jag kommit hem messade Pojken. "Är jag helt lagd på hyllan? Är sugen på gammal tant!"
Jag svarade. "Nej, du är inte lagd på hyllan. Lammkött är ju min favoriträtt."
Ja, jag blev verkligen sugen, fast det är fel vecka i månaden så det blev inget. Saknar sex med honom, det var ju så bra. Han kittlar helt andra delar än Recensenten får lov att kittla just nu. 

Jag har kanske hittat receptet till en lycklig Lovelyn. Blanda en del Recensent och en del Pojke så är min lycka gjord. 

Kommentarer
Postat av: tjejen

Haha, ja, polygami borde fixa detta. Var säkert så fenomenet uppstod.



(du vet var du hittar mig;)

2008-06-10 @ 17:02:59
Postat av: Lena

Låter utmärkt. Och du kan väl fortsätta ge honom blickar trots att ni än så länge bara är vänner?

2008-06-10 @ 18:20:26
Postat av: Lina

Grattis! Du fann en lösningn. Jag tror på den lösning, låter utmärkt det behövs flera ibland för att få allt man vill ha!

2008-06-10 @ 22:51:45
URL: http://linaekblom.blogg.se/
Postat av: lovelyn

tjejen: Ja, just nu undrar jag vad det är för fel på polygami...och ja, jag vet var jag hittar dig :)

Lena: Absolut, här ska inte ätas och ha kakan. Nu får han sukta efter kakan istället. Se men inte röra...

Lina: Visst är jag är smart ;)

2008-06-11 @ 00:11:42
Postat av: Anonym

Nää.. nu e jag riktigt arg.



"Jag ger honom tid. Avvaktar och ser om han tycker om mig tillräckligt och om jag tycker om honom tillräckligt."

Vad e det för bullshit?! Kärlek är kärlek. Den kan förvisso växa sig starkare och starkare med tiden och den behöver inte komma direkt. Men se til att inte kära ner dig i den där rescensenten... Jag säger bara en sak- Sex and the city Carrie och Mr Big (Big a-HOLE)

Jag har hört den här historien förrut , det klingar inte vackert i mina öron. Och du om någon ska inte behöva vänta på att vara bra nog att kunna titulera dig som mer än vän/eller kk. Du är liksom värd the best of the best!

Så jag ger rescensenten bara 1 "S" av 5 möjliga. Han låter inte helt ärlig...

2008-06-11 @ 16:45:47
Postat av: Sussie

Ja, det var såklart jag som skrev ovanstående :-)

2008-06-11 @ 16:47:01
Postat av: Lena

Du får akta dig för nya Sex and the City filmen Sussie. Sen kommer kanske inte jämförelsen med Carrie och Big att funka längre...

2008-06-11 @ 18:00:37
Postat av: Lena

Fast du kan ju ha rätt ändå förstås...

2008-06-11 @ 18:01:08
Postat av: Sussie

Jag har sällan fel jag. Mina profetior är inte att leka med. Och jag är cynisk som fan.

Har inte set Sex and the city filmen, får ladda ner den..öhmm, menar gå till SF biografer och punga ut med 90 riksdaler för en tvättäkta chick flick.

2008-06-11 @ 20:44:56
Postat av: lovelyn

Haha, vad kul att ni tar upp Sex and the city filmen, har precis kommit hem efter att ha sett den på en förhandsvisning...

2008-06-12 @ 00:58:34
Postat av: lovelyn

Sussie:Jag ser din poäng. Min första tanke var också "Nej, inte igen". Jag vill inte ligga i en mans säng, lyssna på hur han sover och själv ha världens ångest. Känna mig så jävla värdelös och oälskad för att han inte vill ha mig på allvar. Nej, nej, nej, jag är värd mer än så och tänker inte gå igenom det igen.

Det sa jag till Recensenten när jag sa att vi bara ska vara vänner.

Och efter att jag sa det känner jag mig stark. Jag går inte och hänger upp mitt liv på honom och kanske blir det inte mer än vänskap. I så fall tror jag att jag har en bra vän i honom.

Och jag tänkte också på hur jag var när jag precis hade separerat. Inte vid mina sinnesfulla bruk skulle jag vilja påstå.

Jag lovar att du skulle gilla Recensenten om du träffat honom.

2008-06-12 @ 01:14:41
Postat av: lovelyn

Och en sak till...Jag har hört om en tjej som blev dumpad och sedan var kk med exet i nästan ett år.

En viss väninna tyckte att tjejen skulle ge upp och gå vidare på allvar men efter nästan ett år blev tjejen och killen ihop igen. Och nu är de gifta och har två barn. Han behövde tydligen bara lite tid...

Men det kanske bara är en skröna?

2008-06-12 @ 01:21:17
Postat av: Sussie

åh du....din sluging! Se vart det tog mig sen , ha ha. Trött å finnig tvåbarnsmor- är det så du vill ha det?! ;-)

2008-06-12 @ 08:15:34
Postat av: lovelyn

Haha, nja. Jag har ju min guddotter det räcker tills vidare. Dessutom är jag redan både finnig och trött.

2008-06-12 @ 13:13:50
Postat av: Lena

Vad ska du göra på tisdag?

2008-06-15 @ 19:04:27
Postat av: Marie

ojoj... dålig uppdatering. Kontakta mig på mail eller msn, jag har ngt "intressant" att berätta.

2008-06-16 @ 10:24:06
URL: http://girlgoeswild.blogg.se/
Postat av: lovelyn

Marie: Är jag helt blind eller finns det någon mailadress till dig på din sida? Hittar inte det :S

2008-06-19 @ 10:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0