Alla spanar inte på jobbet

Jag kom på att jag var pinsam igår. Jag försökte övertala en kille om att han hade spanat på mig. M:s dejt jobbar på samma företag som jag. Hans närmsta kollegor, som var med igår, är därmed mina kollegor. Vi sitter inte på samma ställe men vi har gemensam matsal och fik.
En av kollegorna sa att han kände igen mig.

Jag: Ja, vi jobbar ju på samma ställe.
Han: Nja, jag har nog inte sett dig där.
Jag: Jo, men du kan väl ha sett mig där såååå stort är det ju inte.
Han: Men vi jobbar väl inte på samma avdelning?
Jag: Nej, men du kan ha sett mig i fiket.

Sen sa jag typ " Har man sett något så fint som mig där så kommer man ihåg det".  (Men hur jäkla självgod får man vara!!!)
Han såg bara frågande ut.

M påpekade att vi hade varit på samma 30-års fest förra helgen.
"Ja, det är där jag sett dig" sa han.

Nästa gång när jag intagit alkohol ska jag tejpa över min mun med silvertejp.

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag försöker komma på något intelligent, kvickt att skriva. Men skrattar mest. Och tycker samtidigt att så farligt var det väl inte? Jag håller ju med dig - har man sett något så fint som dig så kommer man ihåg dig.

2008-03-01 @ 14:55:52
Postat av: Linisen

Hihi,det var ju roligt sagt, fram för lite kaxighet! Har själv gjort och sagt betyyydligt värre saker när jag varit berusad. Dessutom har han redan glömt det, det kan jag lova!

2008-03-02 @ 12:35:32
URL: http://selmalindi.blogg.se
Postat av: Anna

Själv har jag en gnutta ångest för att jag skrattade åt en killes jobb (han säljer mattor, till exempel heltäckningsmattor, som ökar allt mer) i helgen. Jag var mer road än han om man säger så. Men så har jag i och för sig dejtat honom en gång i tiden och han avbröt det hela, så jag tycker att jag kan få ha mitt roliga. Fast lite taskig var jag kanske.

2008-03-03 @ 16:57:32
Postat av: lovelyn

Lena: Ja, fast man kanske inte är riktigt lika charmig om man måste kommentera för folk att man är fin. Då är man mest dryg, tänker jag såhär i efterhand.
Linisen: Hehe, jag har i och för sig också gjort värre saker. Och som tur är, glömt dem.
Anna: Jag tyckar absolut att du får ha lite roligt åt honom om han dissat dig en gång i tiden. Sen undrar jag varför heltäckningsmattor blir mer poppis. Det är ju en av de sämsta sakerna med England.

2008-03-03 @ 23:11:59
Postat av: Anna

Tydligen är de bra för akustiken. Inte mycket annat kan jag tänka mig.

2008-03-04 @ 09:40:28
Postat av: lovelyn

Nä, för hygieniska kan de ju inte vara.

2008-03-04 @ 09:49:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0