Desperat Soldat?

Ojojoj. Oj. Eller bara OJ.

Jag har fått två mejl på facebook. Från Soldaten. Vid halv tvåtiden i natt.

Jag har inte träffat honom sedan vårt sista nattliga möte sommaren 2006. Då var han ett svin och när han ringde några veckor efter det sa jag att han inte behövde ringa mig igen. Det har han inte gjort heller.

Någon gång innan nyår letade jag upp honom på facebook och vi skrev några mejl. Neutrala mejl, "vad gör du, hur är läget" osv. Mejlen jag fick i natt var allt annat än neutrala. 

"Hej Lovelyn, det är nu mitt i natten o en i mäggden av nätter jag inte kan sova. Varför jag ite kan sova har en massa anledningar men jag känner att jag behöver prata med dig. Jag vill att du ska ringa mig på XXXX-XXXXXX. Vad jag ska säga dig vet jag inte exact, egentligen hade jag föredragit att träffa dig men jag antar att du är i Sthlm eller liknande, hursom saknar jag dig o vill att du ska prata med mig /kram /Soldaten"

Typ en kvart senare.
"Hej Lovelyn, jag vill att du ska ringa mig; XXXX-XXXXXX det hade betytt stora saker för mig om du ringde för jag tänker på dig ofta/ Soldaten"

Jag är splittrad.
Är han bara hemma i Skåne över påsken och hoppas på att jag också är det så han kan få ett skjut?
Eller har han insett att han sköt sig själv i foten när han var ett svin mot mig?

Kommentarer
Postat av: lovelyn

Aha. Han fyllde år igår. Han var nog bara full.

2008-03-20 @ 10:02:12
Postat av: Lena

Nu får du påminna mig/oss. Vem var Soldaten?

2008-03-20 @ 17:14:01
Postat av: lovelyn

Mannen som jag var förälsad i när jag var nyseparerad. Som var FN-soldat, hade extremt svårt för att hantera känslor men var så snygg och het och kysste som en gud.

2008-03-20 @ 22:45:56
Postat av: Sussie

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅååh nej! Ingen soldat tack! Han var värdelös 2006, på alla fronter om din minns... he he.
Han är förmodligen lika värdelös idag, å på tal om skjut så är det ngt som jag gärna hade gjort MOT honom 06, skjutit alltså. Blääää.

2008-03-22 @ 13:48:59
Postat av: Lena

Nu kanske jag skjuter mig själv i foten, för jag inser att det kan ha hunnit hända mycket sedan du skrev det här inlägget. Men.

Jag tror att man kan ändra sig, ångra sig, och göra bot. MEN. Om man verkligen har ändrat sig och seriöst vill kompensera, så gör man det INTE med meddelanden mitt i natten när man antagligen är berusad. Jag skulle inte lita en sekund på honom förrän han gör ett seriöst, genomtänkt försök på dagtid i garanterat nyktert skick.

Dessutom är det ett jävla ofog att be dig göra något HAN behöver, när det var han som betedde sig som skit. Då får han väl börja med att ta hänsyn till dina känlsor innan han kan förvänta sig motsvarande tillbaka?

2008-03-24 @ 00:00:59
Postat av: lovelyn

Jo.
Jag hörde av mig till honom, via mess. Frågade om han bara var full eller faktiskt ärlig i sina mail. Både och påstod han. Och bad om ursäkt för att han var störig.

Igår natt kom ett nytt mail.
"Du jag vill dig inge mer illa, jag tycker du e go. Tro inget annat e du snäll, kramis /Soldaten"
Jag skrev ett mail tillbaka och förklarade att eftersom han sårade mig då, 2006, så hade jag ingen vidare lust att kasta mig på telefonen och ringa honom nu.
För nej, jag tänker inte ringa honom för att han behöver det. Vill han ha något av mig får han först be om ursäkt för sitt jävla sätt och sedan ringa mig. Om han inte klarar det så har han inte förändrats ett dugg.

2008-03-24 @ 14:58:55
Postat av: Lena

Så det så.

2008-03-24 @ 18:10:24
Postat av: lovelyn

Svar från Soldaten? Nej. Har han förändrats? Nej. Basta.

2008-03-26 @ 00:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0