Give him the eye

Jag har upptäckt ett nytt fyllebeteende hos mig själv. Ett extremt uppenbart flörtande. Give him the eye kallade jag det häromdan. Det är lite oklart när jag började med det här, kanske har det alltid funnits där men inte så här tydligt.

Give him the eye går till på följande sätt: jag är mer eller mindre berusad och befinner mig i något socialt sammanhang, jag ser en het man (som jag i alla fall då tycker ser het ut). Jag ger honom en låååååång blick. En "hej där, jag tycker du är het" blick. Sedan tittar jag bort, alternativt går vidare om jag är på väg någonstans.

Om jag står kvar beställer jag i baren, dansar, pratar med mitt sällskap eller vad jag nu höll på med. Sedan kommer den långa blicken nummer två plus ett leende. Om jag var på väg kommer jag tillbaka, går förbi men fångar hans blick och ger honom den långa blicken nummer två plus ett leende.

En halv minut senare kommer den heta mannen fram till mig. Mycket effektivt.
(Men. Det är inte effektivt om jag vill träffa seriös man måste jag ju tillägga.)

Kommentarer
Postat av: Lena

Det är just det man måste komma ihåg. Spel av olika slag funkar, men du ska ha en jäkla tur om du får någon du vill ha mer än för kvällen.

2008-03-25 @ 15:32:34
Postat av: Linisen

Får nog hålla med, inte många par jag känner till som träffats ute i fyllan och villan - tyvärr! Man är ju som sagt rätt bra på att flirta när man är lite på lyset.

2008-03-25 @ 19:37:17
URL: http://selmalindi.blogg.se
Postat av: lovelyn

Absolut. Och eftersom jag redan hittat en sambo på fyllan och villan har jag nog förbrukat min tur.

2008-03-26 @ 10:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0