Nära döden i badrummet

Pojken kom över igår, ganska sent på kvällen. Han messade innan och sa att han ville bada. Eftersom badkaret inte var i badskick började jag städa.

När jag väl sätter igång så städar jag ordentligt. I badkaret, utanpå och på väggarna som är kaklade. Sedan duschar jag av allting. Jag såg inte vad som satt bakom en hängande korg med snäckor i mitt nya andrahandsbadrum.

Plötsligt small det till några gånger bakom korgen, några gnistor flög ut och det började ryka. Jag blev livrädd och hoppade ut ur badrummet. För vatten och el tillsammans är inget jag vill testa.

Efter en stund vågade jag mig in igen och lyfte på korgen. Där satt en dosa som det gick en sladd från. Sladden fortsatte ut i hallen. Jag var förvånad över att inte någon propp gick men glad över att jag överlevt och att det inte började brinna.

Sen blev det bad med Pojken och det kändes tryggt med honom där (han fick såklart sitta närmast dosan). Vi tände värmeljus, drack lite vin och han masserade mina fötter. Oh my. Den elektrisiteten passade däremot alldeles utmärkt ihop med vatten.

(När vi lagt oss smällde det några gånger till. Då skruvade vi ur en propp som gick till tvättmaskin/torktumlare, som jag inte har, men som oftast brukar stå i badrummet. Problemet löst. )

Kommentarer
Postat av: lisa

Ställ en fråga till mig är du söt! :)
lisaholmqvist.blogg.se/1206617158_frgestund.html

KRAM!

2008-03-28 @ 14:24:04
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se
Postat av: lisa

Ställ en fråga till mig är du söt! :)
lisaholmqvist.blogg.se/1206617158_frgestund.html

KRAM!

2008-03-28 @ 14:24:09
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se
Postat av: lovelyn

Vad? Varför? Bloggvärlden är konstig.

2008-03-28 @ 14:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0