Pank men fortfarande rynkig

Jag gjorde några ärenden i mitt kvarter tidigare idag och gick in på Åhlens för att köpa en ny dagkräm. Ja, jag har börjat med både dag- och nattkräm men min dagkräm från Apoteket är inte bra.

Jag frågade en dam på Åhlens om hjälp eftersom jag blev svettig bara av att titta på alla olika krämer med Q10, solskydd, antiage, antirynk, oljor, ditt och datt.
- Hej. Jag skulle vilja ha en dagkräm för ganska torr hy. Den får inte vara för stark och jag vill inte att den ska vara i burk.

Hon plockade fram en kräm från Lancome, "den här är jättebra, innehåller massa vitaminer".
- Jaha, jag som trodde att det räckte med ett glas apelsinjuice om dagen. Är den mot rynkor också? Jag har hört att det ska man ha efter att man fyllt 25.
Hon tittade på mig som om jag var lite dum.
- Det tror jag faktiskt inte att du behöver.

- Nähä, vad bra då, sa jag också gick vi mot kassan.
- Det blir 520 kronor.
520 kronor!!!! För 50 ml kräm. Och den var inte ens mot rynkor!
Jag borde kanske sagt att jag ville ha en dagkräm som inte ruinerar mig.
Men jag fick i alla fall fyra prover med antirynk, antiage, rengöring och ögonkräm på köpet.

Kommentarer
Postat av: Lena

Du vet att man får lov att ångra sig? Ställa tillbaka på hyllan?

2008-03-18 @ 17:37:36
Postat av: lovelyn

Ja,jag vet. Jag tänkte på det nu efteråt. Men uppenbarligen tycker jag att det är pinsamt att ångra mig och verka snål. Och det är egentligen ännu mer pinsamt.

2008-03-18 @ 17:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0