Pojke rövades bort på sin födelsedag av en tant

Man kan säga att jag på en och samma gång ägnade mig åt barnarov och gav bort mig själv i födelsedagspresent igår.

Kvällen började hos M:s dejt. Vi drack vin och drinkar och kollade på melodifestivalen. Sedan gick vi på 30-årsfest hos en kompis till dejten. Mycket trevligt och mycket vin. Vid ett-tiden tyckte M att hon fått nog och begav sig hemåt. Jag tyckte att kvällen var alldeles för ung för att gå hem så jag tog en taxi till en klubb där en kollega med vänner befann sig. Efter att ha pratat snällt med vakten fick jag smita före kön.

Väl inne blev det dans och drinkar. Och spanande såklart. Många ögonkast utbyttes med en blond man med lite skäggig haka och kinder. Vid halvtre-tiden kom han fram, presenterade sig, vi pratade lite kort och han bad om mitt nummer, vilket jag glatt knappade in i hans mobil.

Jag ger tillbaka telefonen och tittar på honom.
"Vad tänker du på, du ser så lurig ut" säger han.
"Jag tänker på hur bra du skulle passa i min säng" svarar jag.

Så vi tog en taxi hem till mig. När jag ser honom i lite bättre belysning märker jag att han ser ganska ung ut.
"Du, hur gammal är du egentligen" frågar jag.
Han ber mig gissa.
"Eh, 22?"
"Nej, 21, jag fyller år idag".

Trots sin ungdom passade han mycket bra i min säng och jag fick vad jag ville ha. Flera gånger. Imorse bjöd jag på frukost och den osminkade och slitna sanningen. Han bjöd på lumparhistorier och gymnasieminnen.
Sedan åkte han hem- till mamma och pappa i förortsvillan.

Kommentarer
Postat av: Hannah

hejsan! :D Vad ska du hitta på en söndag som denna? :)

2008-03-09 @ 15:53:58
URL: http://hsomihg.blogg.se
Postat av: lovelyn

Återhämta mig. Ta hand om min lever. Äta. Vila. Äta igen. Läsa tidningen. Prata med mamma och pappa i telefon. Vila igen.

2008-03-09 @ 15:59:41
Postat av: Sussie

ha ha ha, det här var det roligaste jag har läst på väldigt , väldigt länge! Fan vad grym replik " passa i min säng" . Den borde vara patenterad ! Sådana repliker ska etsas in i något glansigt material och hängas upp på vardagrsumsväggen, gärna över Tv´n. Där ska även fotografier på de som nappat på erbjudanet hänga, hi hi.

2008-03-09 @ 20:15:49
Postat av: Lovelyn

Hehe, ja jag kanske borde ha en liten wall of fame. Eller wall of shame beroende på vem man frågar.

2008-03-10 @ 00:13:34
Postat av: Marianne

Haha Elin, så jäkla bra skrivet. Du bjöd på den osminkade sanningen och han på lumparhistorier!! Vi får hoppas på lika bra utdelning nästa helg igen!

2008-03-10 @ 00:33:02
Postat av: Anna

Jag är djupt imponerad. Du är min idol.

2008-03-10 @ 17:12:13
Postat av: lovelyn

Ja, då kanske jag får starta en fanclub också :)

2008-03-10 @ 20:46:15
Postat av: Linisen

Stort Grattis, till både dig och honom!

2008-03-11 @ 12:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0