Tur att jag inte hånglar på jobbet

Vilken vecka. Så mycket jobb. Sjukt hög stressnivå.

En vanlig hemmajobbardag för Lovelyn:

08.00 Mobilen ringer. Jag snoozar.
08.30 Jag går upp, drar på mig mysbyxor och en tröja.
08.40 Sätter på datorn, gör kaffe. Sätter på radion i köket på P1, äter en banan stående, dricker ett glas vatten.
09.00 Kollar jobbmail, kollar privata mejl, kollar tidningar på nätet. Skriver priolista för dagen.
09.30- 12.30 Ringer samtal, mejlar, fixar, trixar, skriver.
12.30 Lunch- något som går snabbt. Äter och lyssnar på P1.
13.00 -18.00  Ringer, mejlar, fixar, trixar, skriver. (ibland pågår detta till betydligt senare än 18.00)

Andra saker som kan förekomma: Möte på jobbet eller på stan, en dusch, en promenad, ett ärende i närheten, ett privat telefonsamtal, mer jobb på kvällstid.
Men inget av detta är en daglig rutin. Ibland glömmer jag även att borsta tänderna och kommer på det när jag ska gå och träna vid 18-tiden.

Varje kväll vill jag dricka minst ett glas vin. Så medelålders är jag, jag vill dricka vin för att varva ner. Eller så är jag bara lätt alkoholiserad.

Kommentarer
Postat av: gummibandsflickan

Wow, vilken själviciplin du verkar ha! Klart du förtjänar ett glas vin på kvällen.

2008-03-07 @ 15:13:57
URL: http://rubberbandgirl.blogg.se
Postat av: Lena

Martini. Rosso eller bianco. Tips som alternativ till vinet, helst när du är lite sötsugen också.

2008-03-07 @ 16:04:12
Postat av: Sussie

Inte illa, du har ju full kontroll tjejen! Bara du inte tar fler glas än 4- för då tappar du kanske laptopen i golvet hi hi.

2008-03-07 @ 17:29:40
Postat av: Lovelyn

Asså, jag vet inte om jag klarar martini. Det är så tonårsfylla för mig. Jag har för mig att vi köpte det i Danmark på den tiden då man kunde åka över för 19 kr med shoppinglinjen.
Å andra sidan är jag för all alkohol. Hmmm.

2008-03-07 @ 22:07:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0