Helgade vilodagen med mojitos

Igår, söndag, bjöd vi killarna som vi bor hos på middag. Naturligtvis enligt den spanska matklockan, alltså kom vi till restaurangen vid tio-tiden. Goda tapas och två flaskor vin slank snabbt ner innan vi gick vidare till en bar i det härliga området Born.

Jag drack den godaste blackrussian någonsin på första baren som hette Gimlet. Underbar cocktailbar som inte såg mycket ut för världen utanför men var mycket läcker i sin enkelhet där inne. Och bartendern visste hur cocktails skulle blandas.

Vi gick vidare till en annan bar för att dricka mojitos. Många mojitos blev det och vilda diskussioner om droger och annat som svenskar och spanjorer vanligtvis har olika åsikter om. När stället stängde klockan tre blev vi utkastade och packade in oss i en taxi.

I lägenheten drack vi vin och pratade vidare till klockan var sju. Då stupade vi i säng och sov till klockan tre idag. Det var ändå inget strandväder idag heller. Jag tog mig en tur in till La Rambla, köpte två halsdukar till Pojken, lyssnade på en konsert med Barrio Candela och blev tagen för att vara spanjorska när jag stod och tittade på spanska tidningar.

Imorgon åker jag hem till Stockholm igen. Utan solbr'änna och utan att ens ha hånglat. Jag är  nöjd ändå men det skulle inte förvåna mig om det är strandväder här imorgon och regnigt när vi kommer till Stockholm.

Kommentarer
Postat av: gummibandstjejen

Hi hi strandväder idag ja! Typiskt. It better be fint väder i Stockholm när vi kommer hem.

2008-05-13 @ 10:12:26
URL: http://rubberbandgirl.blogg.se/
Postat av: Lena

Kylan kom till Sverige i går redan. Minusgrader ner till Blekinge i natt. I Malmö är det soligt i dag, men blåser kallt. Så ni är förberedda.

2008-05-13 @ 10:24:13
Postat av: lovelyn

Det suger faktiskt att den ena av mina två semesterveckor regnade bort. Får hoppas på många fina helger i sommar istället.

2008-05-13 @ 23:49:38
Postat av: lovelyn

För övrigt kan jag berätta att det är problem på bloggportalen här. Jag kan inte logga in på bloggen och därför inte skriva nya inlägg. Surt och suger.

2008-05-15 @ 12:32:27
Postat av: gummibandstjejen

Har du följt länken du fick i mailet och provat att logga in därifrån? Funkar bra när jag gör det iallafall :)

2008-05-15 @ 23:07:09
URL: http://rubberbandgirl.blogg.se/
Postat av: gummibandstjejen

Har du provat att följa länken du fick i mailet och loggat in därifrån? Det funkar bra när jag gör det iallafall :)

2008-05-15 @ 23:08:24
URL: http://rubberbandgirl.blogg.se/
Postat av: lovelyn

okej, ska testa det. Men man ska ju inte behöva logga in från sin mail. Jag är inte den enda som har problem såg jag på info sidorna.

2008-05-16 @ 10:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0