Internationell utekväll

Lagom till när vi skulle gå ut igår så slutade det att regna. Naturligtvis lämnade vi inte lägenheten innan halv ett och kom till klubben, Otto Zutz, vid halv två. Och då var vi ändå tidiga och stället var nästan tomt. Men vi parkerade oss i baren och efter tre drinkar var stället proppfullt. Och vi var också ganska fulla.

I Spanien försöker de att anpassa sig till EU:s regler om rökning i offentliga lokaler. Det går sådär. De två tjejerna som jobbade i baren rökte och hade ett askfat. Men några fler askfat fanns inte när vi frågade efter det.
"This is an non-smoking area" fick vi veta. Men alla rökte ändå och fimpade på golvet istället.

På dansgolvet där vi befann oss spelades bra hip hop, soul och r´n´b, självklart visade vi hur bra våra svenska, bleka rumpor kunde skaka. Sedan bestämde vi oss för att ta oss upp till vip-avdelningen och L flörtade in sig hos en kille som plockade upp oss till sitt gäng.

L dreglade över en killes tatueringar och jag fastnade med en söt men ack så spinkig pojke. Jag tror att han ville att jag skulle knappa in mitt namn och nummer i hans mobil, men i mitt fylletillstånd trodde jag att han ville att jag skulle skriva ett mess till hans kompis. Logiskt. Sedan blev han irriterad för att jag började dansa med en het tjej från ett annat gäng.
"What are you doing" ville han veta.
"I am dancing, what are you doing" svarade jag.

Som vanligt när jag är full pratade jag också suverän spanska (tyckte jag i alla fall). Under kvällen hann jag också skälla ut en kille, på spanska, för att han knep mig i rumpan.

När vi ramlade ut vid halv sex- sex tiden lyckades jag ge bort mitt nummer. Till en italiensk breakdancer. L hade redan gett sitt nummer till en schweizare. En mycket lyckad internationell kväll.

Och imorse var det så pass mycket sol att jag hann sola på terassen i cirka tjugo minuter.

Kommentarer
Postat av: gummibandstjejen

Yeah tell me about it! Har själv just knåpat ihop ett litet inlägg om kvällen med viss kompletterande info :)

2008-05-11 @ 19:47:39
URL: http://rubberbandgirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0