Lycka är en röd ballong

Det blev en mycket trevlig kväll och natt igår. Jag, L, M och Frun åt först tapas och drack vin hos mig. Sedan ville Recensenten träffa mig, vi skulle mötas upp ute.  Men eftersom vi åt på spansk tid (vid 22-snåret), och inte kommit ut när han ville mötas, fick Recensenten helt enkelt komma hem till mig.

Att träffa tre av sin dejts bästa kompisar på andra dejten är säkert ganska läskigt. Speciellt om de är tre småberusade och pratsamma tjejer. Men Recensenten klarade det galant. Han frågade nästan direkt vem av dem som är Frun och fick feta pluspoäng hos henne. Han lyssnade tålmodigt på M:s berättelser om New York resan och tog L:s högljudda sång ("Hold the line, love isn´t always on time") vid Medborgarplatsen med ro.

Frun och M följde inte med ut, men jag, L och Recensenten begav oss till en bar och klubb på Söder där vi mötte upp två killkompisar. Ganska snabbt tappade vi bort L så det var jag och grabbarna. Inte heller det var några problem för Recensenten. Under kvällen började vi försiktigt med att ta varandras händer lite i smyg och när jag beställde i baren la han ansiktet mot min hals och nacke, bara för att få känna min doft.

När killkompisarna drog vidare satte vi oss i en soffa, jag i hans knä, och hånglade lite. När det närmade sig stängning gick vi hela vägen hem. Jag hade mina nya sandaletter (de som ni sett på bild) och fick blåsor på flera ställen. Men det var en fin morgon, fåglarna kvittrade och solen var på väg upp. Han frågade om han fick låna toaletten och sen om han fick sova över. Det fick han.

Vi hånglade, sov en stund, och hånglade ännu mer. Till sist hade vi sex en liten stund, egentligen var vi nog båda för trötta och berusade för att det skulle bli riktigt bra. Inget fyrverkeri men bra. Men efteråt hade jag lite ångest. För jag vill inte att den här relationen bara ska handla om sex. Han är alldeles för fin för det.

Imorse bestämde vi att vi ska gå på bio imorgon så det verkar gå åt rätt håll i alla fall. Han gick vid 11-tiden. Strax efter att han gått knackar det på dörren. Där står han med en röd ballong med mitt namn på. " Du tappade visst den här igår" säger han. Ja, han hade  hittat den någonstans i närheten. Nej, den var inte min. Det kanske var ett tecken?

Frun var eld och lågor över Recensenten och öste ur sig massa beröm om honom till mig. Jag kunde inte annat än hålla med.
Han är fin.
Och dessutom skåning.

Kommentarer
Postat av: Lena

Det luktar vår om det här inlägget.

2008-05-25 @ 01:50:58
Postat av: gummibandstjejen

Han får högsta betyg av mig också. Hoppas få träffa honom i lite mer nyktert tillstånd nästa gång så han inte tror jag är någon galen Toto-fantast! haha

2008-05-25 @ 15:06:16
URL: http://rubberbandgirl.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ahh va härligt!

2008-05-25 @ 18:08:20
URL: http://dimba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0