Mer regn och fler drinkar

Kul att ni hemma i Sverige ligger ute och solar och vi Barcelona sitter inne i regnet. Jag har varken ordentlig jacka eller ordentliga skor med mig och fryser och är blöt mest hela tiden.

Igår regnade det hela dagen. Jag och L åkte in till centrum framåt eftermiddagen och mötte upp en kompis och hennes pojkvän som också har åkt hit på semester i hopp om sol och bad. Vi tog en öl och när vi insåg att regnet inte skulle sluta gick vi till kulturhuset och tittade på två fotoutställningar.

Speciellt den ena, Post in city, var väldigt intressant. Den handlade om hur människor tar över eller utnyttjar allmäna utrymmen på annorlunda sätt. Till exempel anarkisterna i Berlin som bosatt sig i husvagnar i området där muren tidigare låg. Eller de illegala afganska flyktingarna i Paris som förvarar sina få ägodelar i plastpåsar i stadens träd. Eller polackera som skapat Europas största marknad runt en oanvänd fotbollsstadium.

Efter dagens kulturdos mötte vi upp lite andra bekanta och bekantas bekanta och åt middag på en restaurang. Vi drack öl, vin och slutligen drinkar. Vi gick vidare till en bar med porrig röd belysning som varierades med blinkande slingor. Ena servitrisen var i 50-årsåldern, hade super blonderat hår, massa smink och få tänder. Vi drack starka mojitos och när tre drinkar åkt i golvet kände jag att det var dags att sätta sig i en taxi och åka hem.

Fick gulligt mess från Pojken under kvällen. " Nu har jag varit ute och druckit öl och hängt med några polare, skulle vilja åka hem till dig. Men du är inte hemma :( "

Idag har det också regnat hela dagen. Vi sovit länge och har sedan suttit på café nära där vi bor, druckit kaffe, rökt och tittat på regnet. Nu ska vi snart äta middag hemma, dricka vin och sedan bege oss till en bar och dricka drinkar. Sedan blir det nattklubb, en vän till frun har skrivit upp oss på någon lista så vi kommer in gratis. Alltid nåt att glädjas över i regnrusket.

Kommentarer
Postat av: Lena

Blött ute och blött inne. Det låter som ett regnigt Barcelona är en snabb-kur för att bli alkis. Gött.

2008-05-11 @ 10:03:26
Postat av: Sussie

Jag kan då med glädje tillägga att de 24 grader och strålande sol som vi njuter av här i Skåne, de lär komma till Barcelona snart... men då är väl nu turistas hemma igen hi hi.
Jag är liiiiiite skadeglad. Förlåt.

2008-05-11 @ 17:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0