En puss, bara sådär.

Så, då har Lovelyn varit på dejt idag igen. Med Jamaicanen.
Vi träffades ganska sent, jag var först och fikade med en kompis och han hade lite "things to do". Han jobbar ju jämt, kurser, spelningar och i en butik.

Men han tog sig i alla fall tid till ett glas i en bar med mig ikväll, innan han skulle vidare till nån gala.
Det var lika trevligt som sist, vi snackar bra och skrattar ganska mycket. Han kan vara jätteallvarlig ena stunden och nästa stund le sitt fina leende så man bara smälter.

Men jag vet inte var jag har honom. Jag vet inte om han flörtar med mig. Om han gör det så uppfattar jag det inte. Men han ger mig inga komplimanger eller något annat uppenbart. Och jag flörtar inte direkt med honom heller. Ibland glimtar det till något som liknar flört men jag är aldrig riktigt säker.

Jag har tänkt på vad jag hört om honom, hur han är, hur hans liv är. Jag har tänkt att vi nog bara ska vara vänner. Att det som hände mellan oss i Spanien för sju år sedan ska vara ett fint minne, men att det inte ska bli mer nu. Att vi kanske är för lika, håller våra sköldar uppe för högt.

Han körde mig hem ikväll igen. Han stannade bilen och stängde av motorn. Vi pratade lite. Han sa "Goodnight, sweet dreams" och jag sa " Take care, be good". Vi kramades och sedan pussade han mig. En puss, mitt på munnen.

Nu vet jag inte vad jag ska tänka eller tycka. Efter en puss, bara sådär.

Kommentarer
Postat av: ru

2008-05-22 @ 11:44:55
Postat av: gummibandstjejen

För mig låter det lite som att han tar det väldigt lugnt med dig för att han gillar dig. Du är hans "madonna" som han sätter högt på en pidestal. Hade han gett dig en puss på pannan så hade det varit ännu mer uppenbart men en puss på munnen och "sweet dreams!" är ju väldigt respektfullt och oskyldigt också.

2008-05-22 @ 11:47:46
URL: http://rubberbandgirl.blogg.se/
Postat av: Lena

Hm. Madonna. Det tycker vi inte om. Det betyder att man när som helst kan bli hora.

2008-05-22 @ 17:34:24
Postat av: gummibandstjejen

Lena: precis, hela "hora-madonna-tänket" är en klar varningssignal hos en kille. Det tyder på en förlegad och oupplyst kvinnosyn.

2008-05-23 @ 00:20:01
URL: http://rubberbandgirl.blogg.se/
Postat av: Lena

Och frågan är vad som gör en till hora? För det är knappast att ta betalt för sex. Att ha sex alls kanske? Eller att uppenbarligen njuta av sex? Att ta initiativ till sex? Eller så har det kanske inte direkt med sex att göra. Ramlar man av piedestalen om man snackar med andra killar? Om man dansar utmanande trots att man har pojkvän? Senast häromdagen hörde jag exempel på sådana resonemang. Vi ska inte tro att vi är förskonade i Upplysta Sverige.

2008-05-23 @ 09:13:24
Postat av: lovelyn

Nä, jag gillar inte alls att han kanske har sådan förlegad skitsyn på kvinnor. Passar definitivt inte ihop med Lovelyn.

2008-05-23 @ 10:03:03
Postat av: Lena

Hur ska du ta reda på hur det ligger till?

2008-05-23 @ 11:42:18
Postat av: lovelyn

Försökte luska lite sist. Blev inte mycket klokare. Men han var ganska mycket emot att jag skulle betala. Och vi pratade lite om det och att jamaicaner skulle vara rätt konservativa överlag. Det höll han med om.

Spontant känner jag att det finns för många frågetecken kring denna man och att jag inte har någon större lust att räta ut dem.

2008-05-24 @ 18:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0