Ariska horor på jackan

Jag och Frun skrattar åt Lillasystern minst tio gånger om dagen. Vi trodde att hon skulle liva upp med lite ungdomlighet här i lägenheten. Alltså crazy fyllehistorier, galna sexstories och sånt. Men istället håller hon för öronen när jag och Frun pratar snusk. Men rolig är hon och ibland kommer det fula ord ur hennes mun, utan att det var tänkt så.

Ikväll stod hon och rollade sin jacka som var luddig efter en nyinköpt, vit, stickad tröja.

Fru: Men det är ju på insidan av jackan, det syns ju inte i alla fall.

Lillasyster: Men jag kan ju inte ha en svart tröja på mig. Det är vitt luder.

Fast synd att hon inte sa "Jag rollar vitt luder", utan r i rollar. Men det är ju sånt som jag, snusktanten, tänker på. Kan man få tourettes syndrom så här på äldre dar? Jag har helt klart hellre ålderstourettes än åldersdemens om jag får välja.

Kommentarer
Postat av: Våga Vara

Dessutom kan ingen himla med ögonen som Lillasyrran, vara spydig som Lillesyrran, slå huvet på spiken som Lillasyrran, skratta högt ensam framför tvn som Lillasyrran och trösta Storasyrran som Lillasyrran. Heja!

2008-11-07 @ 10:48:03
URL: http://vagavaravillebrad.blogspot.com/
Postat av: Lena

Beskyddande storasyrra. Det är bra.

2008-11-07 @ 12:57:50
Postat av: Anonym

Gillar din lillsyrra redan utan att ha sett henne.

2008-11-07 @ 16:02:35
URL: http://denperfektapartnern.blogspot.com
Postat av: Lena

Sett henne - inte träffat henne?

2008-11-07 @ 20:19:04
Postat av: Anonym

Lena tycker du de e kul å skämta me blinda?

2008-11-08 @ 23:36:23
URL: http://denperfektapartnern.blogspot.com
Postat av: Lena

Ja, skämta med blinda gör jag ofta. Inte så ofta som jag borde enligt vissa av dem, som tycker jag är rätt trist.



Men blind eller inte - bestämmer man inte om man gillar en människa utifrån att ha träffat människan, snarare än ha sett hennne?

2008-11-09 @ 13:21:10
Postat av: cosmicgirl

Nä nu vill jag veta hur det gick hos Ekorrens föräldrar! Var det stelt och obekvämt eller trevligt och avslappnat, eller något mellanting??



Kram

2008-11-10 @ 13:42:47
URL: http://cosmicgirl.blogg.se/
Postat av: Våga Vara

Man undra ju Ekorren månne hade diskussionskotten kvar hemma i föräldrahemmet. Jag har själv känt att jag glömt en hel del grejer hos mina föräldrar nämligen. Och när man bara åker hem över helgen så hinner man inte åka till förrådet och hämta de där grejerna. Väl tillbaka i storstan tänker man: attans, nu glömde jag diskussionskotten den här gången också". Lovelyn, hur var det med den saken?

2008-11-10 @ 14:56:13
URL: http://vagavaravillebrad.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0