Det svåraste med ensamhet är när man blir två

Ska det verkligen vara så svårt att skriva om det? Om känslan av att inte längre vara ensam eller själv. Om känslan av att vara två.

Om hur konstigt jag tycker det är att han kan sakna mig jättemycket fast vi nyss umgåtts i fem dagar och bara varit ifrån varandra ett dygn.
Om hur förvånad jag blir när han hellre kommer hem till mig och sover än sover hemma när han jobbat till klockan halv två och ska gå upp klockan sju.
Om hur ställd jag blir av allt stöd och all hjälp han ger mig, utan att jag behöver be om det.

Om hur det känns som mitt inre fylls av varmt te när vi sover sked.
Om hur jag inte kan sluta titta på honom, när han kör bil, står i duschen, sitter vid datorn och hur jag saknar honom när vi inte sitter mitt emot varandra och jobbar.
Om hur våra ögon tårades när vi såg "Into the wild" för att vi inte vill vara ensamma. Och för att vi inte är det.

Kommentarer
Postat av: Anna

Det låter precis som det ska, tycker jag. Så härligt att vara förälskad. Och älskad.



Jag hoppas att det varar länge, länge.

2008-11-14 @ 13:59:30
Postat av: Lena

Mmmmmmmm..........

2008-11-14 @ 14:14:44
Postat av: cosmicgirl

Naww snutt! (som jag säger när något är extremt gulligt)Bara njut av allt det fina och av att va nära!

2008-11-14 @ 14:43:24
URL: http://cosmicgirl.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej tjejen,

det där låter ju helmysigt :-)



Jag har nyss gett mig in i bloggvärlden, och därmed även hittat din... Lycka till med livet i huvudstan och hälsa Frun!



2008-11-14 @ 20:03:47
URL: http://johannaholmer.wordpress.com
Postat av: lina

Jag är så glad för din skull. Ni måste vara gjorda för varandra. Vill också känna te inom mig när jag sover (L)

2008-11-14 @ 23:36:51
URL: http://linaekblom.blogg.se/
Postat av: lovelyn

Tack töser! Jag är oförskämt nöjd och lyckligt kär och njuter i fulla drag.



Johanna: Vad kul att du har hittat hit! Jag ska snarast kolla in din blogg och uppdatera mig på ditt liv!

2008-11-16 @ 19:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0