Ger ett sken av moderskap

Jag tror att jag är skengravid.
Tack till Greys anatomy som lär mig väsentliga termer. En av mina bästa vänner är gravid och därför vet jag att redan i början blir man mer anfådd och orkar mindre på grund av den ökade blodvolymen.
Och jag blir mer anfådd och orkar mindre när jag tränar.

Eller så är jag bara ur form på grund av alldeles för lite träning och för mycket kontorstols sittande på sista tiden.
Eller så har jag förbrukat all ork till träning under de intensiva år då 7-8 pass i veckan var en normal dos.
Eller så är jag gravid på riktigt.

Avbrutet- hur många procents skydd ger det egentligen?


Kommentarer
Postat av: Lena

Jag orkar dåligt när jag tränar - jag är nog skengravid. Myckt bra ursäkt, den ska jag börja använda.



Sista frågan lyfter jag luren och tar över telefon istället.

2008-11-06 @ 18:45:01
Postat av: Lena

Du kan ju inte inte vara tillgänglig på mobilen efter ett sånt inlägg.

2008-11-06 @ 18:46:51
Postat av: Erika

Tyvärr är avbrutet inte alls säkert :(

Och om jag får säga det så är faktiskt spiral absolut bäst, i min åsikt. Jag har det & min mens är nästan borta, ingen mensvärk, jag kan ha den i 5år, den märks inte av, osv osv osv. Hormonspiralen som jag har kostar runt 1000lappen men man har den som sagt i 5år, skitskönt att slippa tänka på det.. :)

Värt att kolla upp! (Och nej man Måste inte ha fött barn, eller gjort en abort för att ha spiral! Det var för länge sen det var så!)

2008-11-06 @ 19:37:08
URL: http://inurface.blogg.se/
Postat av: Erika

Tyvärr är avbrutet inte alls säkert :(

Och om jag får säga det så är faktiskt spiral absolut bäst, i min åsikt. Jag har det & min mens är nästan borta, ingen mensvärk, jag kan ha den i 5år, den märks inte av, osv osv osv. Hormonspiralen som jag har kostar runt 1000lappen men man har den som sagt i 5år, skitskönt att slippa tänka på det.. :)

Värt att kolla upp! (Och nej man Måste inte ha fött barn, eller gjort en abort för att ha spiral! Det var för länge sen det var så!)

2008-11-06 @ 19:39:03
URL: http://inurface.blogg.se/
Postat av: lovelyn

Erika: Tack för infon, jag önskar att jag kunde eller vågade mig på hormoner igen. Men tyvärr känner jag inte att det är värt det för mig.

2008-11-07 @ 00:03:54
Postat av: Erika

Men i hormonspiralen är det ju så sjukt lite? Eller blir det också problem?

Annars är ju NuvaRing också grymt bra!! Det hade jag innan.. grymt.

2008-11-07 @ 00:18:17
URL: http://inurface.blogg.se/
Postat av: lovelyn

Jag vet inte om mängden spelar någon roll, men efter allt jag gick igenom efter att jag fick problem av mina p-piller är jag livrädd för att få problem igen. Då kör jag en miljon gånger hellre med kondom.

2008-11-07 @ 00:47:50
Postat av: Mamma-Lena

Jo... fast då får du ju göra det också...



2008-11-07 @ 09:36:29
Postat av: lovelyn

Mamma-Lena: Ja, jag ska...vi ska!

2008-11-07 @ 10:18:27
Postat av: Sussie

Ha ha...den har man hört förut?!

Det finns ingen återvändo om du bli gravid. Barnet ska ju ut, på ett eller annat sätt. Antingen som en liten outvecklad slemmig blodklump i toan eller 9 månader senare, förhoppningsvis en större, om än fortfarande lite blodig, klump ut på förlossningsbordet. Att slarva med skydd är inget alternativ- det är dumheter!!

Jag som precis börjat sälja av alla våra barnprylar ;-)!?!

2008-11-11 @ 22:41:43
Postat av: Anonym

jag blev gravid pga avbrutet samlag :/

2009-07-15 @ 15:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0