Jag tar tillbaka det!

"Jag har tänkt mycket på dig idag" sa jag.
"Jaså, vad har du tänkt då" sa han.
"Jag har tänkt på att jag känner mig helt kär i dig" sa jag.
"Vad bra...Jag tycker om dig!" sa han. 

Bah, jag tar tillbaka det där om att vara kär. Det är jag inte alls, inte det minsta. Jag tycker inte alls att det känns lite jobbigt att åka till Centralamerika i 6 veckor, nä det ska tvärtom bli riktigt skönt att slippa träffa dig var och varannan dag. För jag sover inte alls sämre när jag sover själv och jag vill inte alls vakna av dina läppar i nacken på morgonen. Kaffet du gör till mig smakar egentligen inte gott och jag tycker bättre om att promenera själv med händerna i fickorna. 
Och de där tårarna som du såg, de föll bara för att jag hade skurit lök och gnuggade mig i ögonen, det var inte för att jag kände mig trygg och vågade vara svag. Allt jag sagt var bara inövade repliker, jag menade inget och jag har ändå bara träffat dig för att det är höst och tråkigt, inte för att det har känts så bra. 
Och jag är ensam och stark, envis och stolt, inte sårbar och kär och vill vara med dig.  

Kommentarer
Postat av: cosmicgirl

Nämen, vilken knäppskalle "tycker om dig" så dumt. Men sen är han kanske inte mästare i kommunikation heller, det får du ta m i beräkningen. Du har kommit så mycket längre.

2008-11-18 @ 13:12:47
URL: http://cosmicgirl.blogg.se/
Postat av: Lena

Äh, sånt där får man tyvärr bara ignorera tror jag. För mig finns det en miljon - give or take - anledningar att svara på dylikt sätt

- jag är trött eller stressad

- känner inte för kärleksförklaringar just då

- vill inte ge kärleksförklaringar på beställning

- just då känns "tycker om" varmare/mer passande

- i längden måste den enes gulliga ord räcka ibland, man behöver inte toppa varandra

- osv osv



Det måste finnas bra många fler signaler innan du tar på dig rustningen igen.

2008-11-18 @ 13:39:32
Postat av: Marie

hERRREGUUUD - killllar. DJup suck!! Han är över öronen förälskad i dig men vågar inte spotta ut det!

2008-11-18 @ 15:16:49
URL: http://velfia.blogg.se/
Postat av: lovelyn

Lena och Cosmic: Jaja, komma här och vara kloka och realistiska när jag har hittat tillbaka till de bekanta ångest och osäkerhetskänslorna.



Finns bidragande faktorer till min reaktion.

Att jag insett att jag faktiskt ska resa bort ett tag och att det känns läskigt.

Våga lita på eller inte?

Meddelande på hans vägg på FB från tjejen som det fanns nattliga mess från i hans mobil. Som kom hem till honom mitt i natten.

Våga lita på eller inte?



2008-11-18 @ 15:17:08
Postat av: Anna

Tror han lärt sig från förra rundan och inte strular till det med några tjejer what-so-ever igen... sen kan han ju inte hjälpa om dom hör av sig på hans vägg på fb... visst han kan radera eller ta bort dom, men då skulle han ju få förklara varför och det kan nog bli ännu mer pinsamt... ta det lugnt du... är nog bara hans vanliga musslighet som slår till... han verkar ju inte vara den verbala/känsloutagerande typen heller och han kanske också är stressad över att du ska vara borta 6 veckor och vet inte vad han ska göra av sina känslor... nu är jag förnuftig och väldigt resonerande- hade det varit jag i din situation hade jag reagerat likadant och ballat ur lite...blivit stött och lite ledsen... hehe... män! suck... ;-)

2008-11-18 @ 16:52:31
Postat av: lovelyn

Anna: Nä, han vill säkert inte se mig så arg igen så jag hoppas att han passar sig he he. Men jag vill ju inte att han ska hålla på och radera folk ur sitt liv (eller facebook), herregud, det hade ju verkat helt svartsjukt och sån vill jag inte vara.

Ta det lugnt ska jag försöka göra, det blev ju genast lättare när han ringde i eftermiddags och sa att han saknade mig jättemycket. Helt stängt är inte musselskalet i alla fall!

2008-11-18 @ 20:31:57
Postat av: lina

han menade nog inget. Han tänkte säkert säger jag det nu kanske hon tror jag bara säger det för att säga det. Han vill säga det först. Om du hajar vad jag menar. Så du verkligen förstår att han är KÄR i dig. Säkert inget illa menat

2008-11-19 @ 12:00:28
URL: http://linaekblom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Han tycker om dej men han e inte kär, lätt analys, sorry girls

2008-11-19 @ 16:30:52
URL: http://denperfektapartnern.blogspot.com
Postat av: Sussie

Hårda bud i Mellerud?!

Vad sjutton står på? Vaddå inte "kär" ?

Han gör och säger ALLT en kille som är kär i en flicka bör göra. Du har fått träffa hans musselsläkt, bli gödd med vin och sex, kramats och fått en gratis dator... Om det inte kallas kärlek så vet jag inte vad kärlek är.

Och sist men inte minst- män vet aldrig vad som är bra för dem- det är upp till oss kvinor att förklara och visa dem!

Utan oss hade de varit vilsna små apor i träd vars enda nöje hade varit att pilla loppor av varandra och ägna sig åt smygonani bakom bananträdet. Och vem vil leva ett sådant liv? :-)

2008-11-19 @ 18:55:50
Postat av: lovelyn

Lina: Hm, jag vet inte det men om jag inte var så nojig/cynisk/skadad/realistisk hade jag kanske kunnat tänka så.



Ambivalens: Jo, det var ju det han sa.



Sussie: Nä, jag vet då rakt inte vad kärlek är. Och varken vill eller kan förklara och visa något jag inte begriper.

2008-11-20 @ 00:09:26
Postat av: Lena

Lovelyn: Kanske skulle du läsa igenom två inlägg ner "Det svåraste med ensamhet är när man blir två". Det verkar inte handla bara om dig, utan om honom också?

2008-11-20 @ 08:31:26
Postat av: cosmicgirl

Sussie: jag håller med dig, fan vad man ska behöva ta kommandot hela tiden för att det ska hända nåt. Tror de gör så för att sen inte behöva stå för något. (nejdå, e inte alls cynisk eller bitter! ;)

2008-11-20 @ 11:10:37
URL: http://cosmicgirl.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sussie: Om ni måste förklara för en man va som e bäst för honom, e de en sån man ni vil ha?

2008-11-20 @ 12:08:42
URL: http://denperfektapartnern.blogspot.com
Postat av: Anonym

Det är helt enkelt något med den där genuppsättningen som gör er män lite mer svårlästa än oss kvinnor. Och förutom det där med uppfällda toasitsar, skitiga stumpor som aldrig träffar tvättkorgen, benägenhet att beställa hem pizza istället för att ställa sig vid spisen m.m ,så brukar det bli män av de flesta pojkar... det tack vare oss kvinnor alltså :-)

2008-11-24 @ 22:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0