Låt mig bara ligga ner en stund

Jag är matt. 
Min ena chef skickar mail med massa information som jag inte vet vad jag ska göra med. Andra jobbmänniskor har krav och förfrågningar och undringar. Jobb ska göras, göras, göras. En president ska väljas. En långresa ska planeras. Jag är pank och ska åka till Värmland, Jämtland och Skåne. Jag har skulder. Både i pengar och känslor. Bristvara båda två men också tid som aldrig räcker till. Jämställdheten har avstannat, männen tar inte ut sin pappaledighet och kvinnorna blir sura när de diskar för femte dagen i rad. Orkar inte träna och fick näsblod över frukosten i lördags. Mail som ska skrivas, mess besvaras, samtal ringas. Brasa i kakelugn, ost, kex och vin, lust och lycka som jag ville skrika ut men som kvävdes för hur ska jag kunna skratta när andra gråter.
Ingen vill vara ensam, men alla är det.

Kommentarer
Postat av: Marie

välkommen till "Egen företagare glamouren"

2008-11-04 @ 12:05:56
URL: http://velfia.blogg.se/
Postat av: Lena

Havet i storm. Då kan man skrika ut allt som behövs skrikas, utan att ta hänsyn till någon annan.

2008-11-04 @ 17:18:04
Postat av: Anonym

Du lever å känner saker, alltid nått, näsblod sådär bara på en förmidda e ju ifs lite oroväckande.Ensmaheten kan va de hälsosamma alternativet.

2008-11-05 @ 06:56:12
URL: http://denperfektapartnern.blogspot.com
Postat av: cosmicgirl

Kära, låter som du behöver ta det riktigt, riktigt lugnt. Ta lite lovelyn-time, eller time-out snarare. Stanna upp och bara va.

2008-11-06 @ 08:31:44
URL: http://cosmicgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0