Lovelyn lämnar cyberspace

Definitiv definition. Singelsnäckan är bara snäcka nu. Jag har tagit bort min profil på dejtingsidan. Men så här såg beskrivningen ut. 

Jag är:
Optimist när det gäller tid, pengar och de flesta personer. 
Skeptiker som ändå inte har tappat hoppet. 
Charmig förutom innan morgonkaffet. 
Liten men naggande god.
Från kontinenten, dvs Skåne.

Jag gillar:
Svettiga aerobicpass och lugna yogaklasser.
Starka drinkar och dans till reggaeton.
En bra bok och en kopp te. 
Att läsa morgontidning och lyssna på P1.
Att ligga kvar i sängen om jag har sällskap.

Jag gillar inte: 
Att äta andra djur än fisk och skaldjur.
Kommersiella radiokanaler.
Att laga mat eller diska. 
Att gå och lägga mig.
Sex utan förspel. 

Jag har:
För många par skor. 
Nästan en kandidatexamen i folkhälsovetenskap.
En katt som bor i fosterfamilj. 
Jobbat som instruktör.
En underbar guddotter.

Jag vill ha:
En man såklart! Gärna en riktig snygging med stor bostadsrätt, bil, bra jobb, ett lantställe eller båt, som har humor och är djurvän, är generös och charmig, är vältränad och bra i sängen, är självständig men gör allt för mig...
Men eftersom jag är realist så räcker det med att du skickar ett trevligt meddelande till att börja med!



Kommentarer
Postat av: Sanna Tider

Hmm... inget sex utan förspel alltså? Det är visserligen mysigt och trevligt- men ibland kan jag faktiskt hoppa över det utan problem... haha...

2008-11-26 @ 00:11:54
URL: http://cityandsex.blogg.se/
Postat av: lovelyn

Jodå, det kan jag också när jag är på det humöret. Men jag tycker absolut att det blir bättre med.

2008-11-26 @ 00:24:28
Postat av: Sanna Tider

Ja jag håller i och för sig med... sååå... hur väl passade ekorren in i det hela då? Hur många saker kan du bocka av i din beskrivning? hehe... å andra sidan var väl inte han en nätdejtingkille va? Så det började väl inte med ett trevligt meddelande... kommer du ihåg första gången du såg Ekorren och vad det var ni sa till varann då?



Såg på TV härromdagen en kvinna som berättade om sitt lyckade förhållande till sin man- dom hade varit gifta i 17 år eller nåt sånt och hon var fortfarande tok-kär i honom. Det hade börjat som vänskap, sen en väldans massa sex och sen blev dom ihop och fann kärleken... det kanske är den vägen man ska gå? Lite åt det hållet är det med Ekorren va? Förstår du vad det innebär!!? Ni kommer leva lyckliga ever after!! hihi ;-)

2008-11-26 @ 00:39:42
URL: http://cityandsex.blogg.se/
Postat av: Anonym

city...: Ja hade ju likadant me min Argentinska, vi pratade i telefon 100hr typ å blev vänner sen hade vi sex 12hr i ett mörkt rum utan att ha sett varandra sen började vi vår relation, jävlitt bra sätt asså men de höll inte. Såg åsså tanten du pratar om. Ja tror lyckan har en bäst-före- datum oavsett hur grymt de verkar. 3, 7 elr 10 år men kanske e de ok att de e så ? fast ja minns ett hångel för ett år sen som bara blev ett hångel att ja kände precis efter att de va värt mer än ett bra 4 års förhållande, kanske e mitt problem att ja kickar på nytt?

2008-11-26 @ 03:23:59
URL: http://denperfektapartnern.blogspot.com
Postat av: lovelyn

Sanna Tider: Jo, vi fick faktiskt kontakt via nätet men upptäckte snabbt att vi jobbade på samma ställe. Första gången vi såg varandra var när han kom bort till min avdelning för att prata med min kollega, då tittade vi bara på varandra. Sen chattade vi om det på kvällen men det dröjde ändå ett tag innan vi hade vår första dejt då vi gick på museum, drack vin och sen gick hem till honom och hade massa sex. Massa sex har vi fortfarande och ihop är vi så det verkar ju lovande. Inte för att jag riktigt tror på ever after men for a while kan man ju hoppas på!



När det gäller listan så uppfyller han en hel del. Central bostadsrätt (med fungerande kakelugn), två bilar, bra jobb, bostadsrätt i Åre, snygg, relativt vältränad, bra sex, mysig, generös...och jag upptäcker hans humor ju mer jag lär känna honom. Han är en sån som växer med tiden och det gillar jag.

2008-11-26 @ 11:17:03
Postat av: Sanna Tider

Ahaaa... vad lustigt!

Jag hade för mig nämligen att ni träffades via jobbet, men att det började på nätet visste jag inte. Vad denna nätdejtingvärld är liten.



Jag dejtar ju en del via nätet, men är ändå ganska selektiv och "kräsen"... har en kompis dock, som träffar allt och alla- vilket har gjort mig en aning nojig så fort jag börjar chatta med nån ny. (Vi är på samma dejtingsida, vilket såklart kanske är en av anledningarna att det bara finns ett visst utbud och dom går runt..??) Ofta vet hon nämligen vilka det är jag chattar med, för hon har redan pratat med dom eller träffat dom. Detta har fått till resultat att jag alltid numera frågar henne innan jag träffar en ny nätdejt om hon vart med honom... där går ändå en typ av gräns för mig. Det känns lite konstigt att vara med nån som hon haft och ratat eller blivit ratad av... buksvägerskor..?? nja... haha...

2008-11-26 @ 11:37:36
URL: http://cityandsex.blogg.se/
Postat av: lovelyn

denperfektapartnern: Jag har också svårt att tänka mig att något skulle vara för evigt, det gör ju sällan det och om det gör det är det inte säkert att det är lyckligt för det.



Att det där hånglet kändes så bra tror jag beror på passionen. Med vissa bara klickar det på ett eller annat sätt och då tycker jag att det kan kännas så där.



Att du kickar på nytt är väl inget konstigt, det är spännande och härligt, adrenalin och hormoner. Och det är ju bra mycket lättare att söka efter den lyckan om man är skeptisk till långvariga relationer/har svårt att hitta någon som duger i längden/fejkar närhet/osv osv.

2008-11-26 @ 12:29:46
Postat av: Lena

Mycket bra profil. Jag faller för dig direkt!

2008-11-26 @ 20:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0