Välkommen till Hajk...

...idag ska vi lära oss att göra en barkbåt. Eller att umgås med hans familj. Ja, för det var ju det jag gjorde förra helgen. I Värmland och hela familjen lät ungefär som programledaren i Hajk. 

Hans mamma barnmorskan pratar precis som han gör, och verkar vara lika musslig.
Hans pappa polisen berättade att konstverket i rondellen i Degerfors i folkmun kallas slappetasken. 
Hans morfar gör frukost på sängen till mormor. Varje morgon. 

Med mormor och morfar gick vi auktion och såg på när lokalbefolkningen fyndade broderade dukar, kopparkannor och porslinsprydnader. Hos pappa fick vi kaffe och kaka och hos mamma lax och sherrysås. 
Alla var snälla och nyfikna och alla kommenterade att han inte berättat om mig tidigare. 

Jag kände mig förvirrad och utelämnad och när vi var ensamma fick jag mindre psykbryt gånger två. Kan ha varit situationen eller bara PMS. Efter släktpärsen vilade vi upp oss i Åre i två dagar. Släkten tycker att jag ska lära mig åka skidor. Jag tycker att bastubad på Holiday club, mums från chokladfabriken och vin räcker bra. 
Men så brukar jag ju säga att man ska testa det mesta minst en gång. 




Kommentarer
Postat av: Johanna

Det där med musslighet känns bekant på något sätt...verkar vara en gen som utvecklats särskilt väl hos män.

2008-11-17 @ 08:15:15
URL: http://johannaholmer.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0