En normal graviditet

Jag kom precis på att den där "gravid och ensamstående" drömmen har jag haft tidigare. Fast då var det Söderkillen som var pappan. Lustigt att min ensamhetsproblematik visar sig på det sättet, jag som inte ens vet om jag vill ha barn någonsin. Men det är väl det ultimata förhållandemisslyckandet i mitt huvud, att vara dumpad och gravid. Att känna sig övergiven och skyddslös samtidigt som man tvingas skydda det nya livet.

Fast ännu lustigare är att i senaste drömmen var jag, helt normalt, gravid i 10:e månaden. Och hade två månader kvar innan ungen skulle födas. Magen var stor men man såg konturerna av barnet genom min utspända hud. Också diskuterade jag, helt normalt, mammakläder med två styrkeinstruktörskillar från gymmet där jag har jobbat.

Kommentarer
Postat av: cosmicgirl

Drömmar är härliga och lustiga. Roligt att barnet avtecknade sig genom magen. Vad står det för att man drömmer om att man är gravid eller har fått en bebis? Har drömt liknande grejer, eller att jag måste ta hand om ett litet utsvultet liv (t.ex ett djur). Ska kolla upp det.

2008-10-16 @ 10:31:39
URL: http://cosmicgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0