Illusion eller det enda äkta

Fast man vet ju aldrig.

Något som verkar vara okrossbart går helt plötsligt sönder som ett bräckligt vinglas mot diskbänkskanten. Något som verkar vara ett möte mellan både själ och kropp kanske bara är ett möte mellan kroppar. Något som känns som lycka kanske bara är längtan och vilja.

Man har inte en jävla aning om någonting.

Och jag vet inte vad som är vad, om jag fejkar eller om han gör det, om vi inbillar eller intalar oss. Om jag är nöjd eller nöjer mig. Om min dramatik är på grund av honom eller andra spöken. Om han är bluff eller bara en mupp. Om det överhuvudtaget finns något som är äkta eller om allt är en illusion.

MAN VET ALDRIG.

Kommentarer
Postat av: Lena

Nej. Man får inte - du får inte - jag får inte - resonera så. Ingenting är antingen äkta eller falskt. Du kan hitta någon falsk ton i allt - om du då drar slutsatsen att det inte är äkta kommer du aldrig att hitta.



Ekorren uttalar jag mig inte om än. Däremot om dig - jag har sagt det förr och säger det igen: jag litar på dig. Du vet när det är dags.

2008-10-11 @ 00:58:01
Postat av: Anna

Jag säger som Lena: det finns inget perfekt. Det finns vad man hittar och vad man tycker om det och hur det passar just då och om det gör en lyckligare än att vara utan.

2008-10-11 @ 11:19:59
Postat av: Anna

hehe... otrygg undvikande...?? Du har ju läst boken! Är det skitsnack eller finns det nåt där?

2008-10-11 @ 15:42:23
Postat av: lovelyn

Anna: Ja, precis...hehe...Jag är skeptisk till boken och läste den med ganska stor tveksamhet. Men En del kände jag verkligen igen mig i. Det gällde automatiska "bättre fly än illa fäkta" tankar som man kunde få när man träffar någon.

Tankarna var:

"Det här fungerar inte"

"Jag känner ingenting för honom"

"Han är inte den rätta"

Så tänker jag alltid.

Men å andra sidan, hur fan ska man veta skillnaden på om dessa tankar är riktiga eller bara flyktbeteende???

2008-10-11 @ 18:17:35
Postat av: lovelyn

Lena: Jag önskar att jag var tondöv.

2008-10-11 @ 18:18:59
Postat av: Anna

hehe... jadu, jag vet inte hur man ser skillnad på känslorna- jag har inte kommit så långt i boken än :-D Hoppades att den skulle ge nycklarna till att kunna se det, men jag kanske har för stora förhoppningar...? Tycker mest dom upprepar sig och i var och varannat stycke skriver att dom ska berätta/upplysa om vissa saker- MEN FÖRST, ska dom skriva om nåt annat... haha....

2008-10-11 @ 19:21:19
Postat av: Lena

Vad är det för bok vi pratar om?

2008-10-12 @ 12:16:02
Postat av: Anna

"Hemligheten- från ögonkast till varaktig relation" av Dan Josefsson och Egil Linge...

2008-10-12 @ 18:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0