Sjukt seg söndag

Jag var inte helt nykter när jag skrev inlägget i går förmiddag. Snarare var jag fortfarande lite full. Jag nyktrade till sen och mådde skit. Dagen tillbringades i framåtstupasidoläge i sängen. Frun kom och låg berdvid mig en stund, vänner ringde och jag klämde in mobilen mellan kudden och huvudet.
Först vid åttatiden kunde jag gå upp, köpa och äta pizza och duscha.

Jag avstyrde Söderkillen ännu en gång. Om jag inte varit så bakis hade jag nog träffat honom men det var nog lika bra att det inte blev så. För det är dumt att splittra en redan splittrad själ, det finns ju gränser för hur små atomer man kan dela sig i.

Ekorren ringde. Flera gånger. Han var ledsen för att han gjort mig ledsen. Jag hade inte mycket att säga efter maratonsamtalet på morgonkvisten. Han hade inte mycket att tillägga, mer än att han skulle ta bort sidan på match.com och att han hade missuppfattat mig när jag frågat hur många han haft ihop det med på jobbet.
Också sa han att han tycker jättemycket om mig. Och att han absolut ville träffa mig på kvällen.

Så det fick han. Det var en slokande Ekorre med ledsna bruna ögon som kom. Inte för att det ger mig tron på honom tillbaka. Jag sa det till honom, att han måste vinna tillbaka min tilltro och visa vad jag betyder både i handling och ord.


Jag vet inte riktigt vad jag tycker eller tror. Men jag känner att det fanns något som var fint och bra och som gjorde mig lycklig. Och jag är inte beredd att kasta bort det än.


Kommentarer
Postat av: Anna

Sedär... han är kanske inte så feg ändå! :-)

Oavsett vad som händer nu eller vad du bestämmer dig för att göra, så har han ju ändå visat liiite stake och det verkar ju som han är beredd att ge det en riktig chans då... han har ju låtit så himla bra innan, så det kanske är dumt att inte ge honom en chans? Han verkar ju verkligen vilja ha den... eller?

2008-10-13 @ 19:33:13
Postat av: lovelyn

Jo, jag hoppas ju att han inser vad han kanske kan få om han är beredd att kämpa lite för det.

Kan också tillägga att en lite ångerfull Guldlock hörde av sig och sa att han var nog inte sån player som hon framställt honom som. Hon hade pratat med någon som känner honom och som bestämt dementerade detta.

2008-10-13 @ 21:05:02
Postat av: Anna

Vad säger man... bättre fria än fälla..??

Det är ju lätt att man skenar iväg och förstorar och det ena ger det andra... men om du känner att han är värd att kämpas för med- så låter det väl som en bra idé..? :-)

2008-10-13 @ 22:05:07
Postat av: Anna (den andra)

Jag hoppas att han visar sig vara en snäll ekorre. Att han bara blev tagen på sängen där mitt i natten. Att han... hm, jag vet inte vad det finns att säga om sidan på match.com. Men det vore fint om han faktiskt var en bra människa, även om han har mindre kloka och perfekta sidor. För din skull. Och lite för världens.



Men jag håller med om att han har en del att bevisa först.

2008-10-13 @ 22:07:50
Postat av: Anna (den andra)

Varför blev det en länk? I det här läget har jag ingen lust att leda folk dit.

2008-10-13 @ 22:09:17
Postat av: Anonym

Känns som ett bra tillfälle me lite ärli cynism här. Han inser ju att de redan e kört å försöker bara behålla sexet genom att va god + att ditt beteende visar åsså att han ändå inte duger för dej genom din utskällning, svårt att tro på nån lycka när sånt händer såpass tiditt.

2008-10-13 @ 22:20:48
URL: http://denperfektapartnern.blogspot.com
Postat av: lovelyn

Anna (den andra): Ja, världen kan behöva lite mer lycka. Det är bara kriser överallt. I finanserna, klimatet och de flesta relationer.



denperfektapartnern: Du är väl aldrig annat än ärlig och cynisk? Men nu undrar jag...hur kan en utskällning visa att han inte duger? Hade han inte dugit alls hade jag sagt tack å hej. Eller kanske inte tack utan bara hej då.

För övrigt fick han inte ens hångel i går.

2008-10-13 @ 23:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0