Tre sprutor, tre glas vin och lite drickvaccin

Sjukdomar, vik hädan!
Jag är nu immun mot hepatit A och B, tyfoid, kolera och stelkramp. Tre sprutor blev det, som jag klarade galant med Fru som support. Eftersom jag, till min stora besvikelse, inte fick något bamseklistermärke tröstade Fru mig med tapas och vin i gamla stan efteråt.

Sen gick vi en sväng till Spy Bar där Kollektivet Livet, några vänner till Frun, hade lite happenings och fest i anslutning till inspelning av Studio Virtanen, Virtanens program på tv8. Vi kollade på inspelningen. Det var gubbar i det som heter gubbrummet. Journalisten och författaren Dick Sundevall, hans son Carl M Sundevall (Spy Bar-chef) filosofiprofessor Torbjörn Tännsjö och journalisten Erik Hörstadius.
Och smått gubbigt var det.
Sen spelade ett grabbgubbigt band och efter det stand-up av grabbgrabbig så kallad komiker som hade tappat rösten.

Då gick vi hem. Och avslutade kvällen med drickvaccin. En kolerashot per da håller magen gla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0