Ulv i fårakläder

Fast det är ändå något som ligger där och skaver och gnager. Om det är min egen oro eller min magkänsla som vill ha ett ord med i leken vet jag inte. Men det var något med honom som kändes annorlunda när vi hördes i helgen. En känsla som fick min tumme att trycka på knappar den inte borde tryckt på. Som i sin tur gjorde att jag läste saker jag inte ville läsa. Och som gör att det som skaver och gnager inte riktigt vill släppa.

Kanske är det bara det faktum att jag insett att han, precis som jag, är en människa med bekräftelsebehov och närhetstörst. Kanske är det bara det faktum att jag har sett honom som en madonna och helt plötsligt blev han lite hora också.

Eller så trodde jag bara att han var en snäll Ekorre, fast han egentligen är en ulv i fårakläder.

Kommentarer
Postat av: sussie

Jag tror att Ekorren är en reko liten gnagare!! Jag tror att uttrycket " som man känner sig själv,känner man andra" går att applicera på dina tankegångar. Och jag tror att om du kan "vända" från singelsex och generös dejtingpolitik, så även kan ekorren. Så ge grabben the benefit of the doubt och njut.... Och hoppas ni får det mysigt i Åre!!! Kram

2008-10-02 @ 07:58:31
Postat av: sussie

...men om han krossar ditt hjärta eller sårar dig på ngt annat sätt så ska jag spöa skiten ur honom!!

2008-10-02 @ 08:00:40
Postat av: cosmicgirl

Jag tror nog också att han är ganska reko. Å tror inte det behöver va nåt, det där du hittade. Men den där gnagande känslan är ju inte rolig, alltid bra att hålla huvudet lite kallt tills du vet att det inte finns så mycket att oroa dig för. Och kom ihåg: gör allting med honom för DIN egen skull utan förpliktelser eller att veta var det kan leda. Gör det för att du vill det just nu helt enkelt (det tror jag iofs du redan gör). Kram

2008-10-02 @ 13:05:54
URL: http://cosmicgirl.blogg.se/
Postat av: Anna

Dom flesta kvinnor har den där berömda intuitionen... magkänslan... och den slår i stort sätt aldrig fel. Jag har upplevt det flera gånger och jag har vänner som upplevt det 100 gånger och fast man försöker slå bort det och bortförklara det- så stämmer det nästan alltid. Enda sättet att inte bli sårad i en sån situation är att vara just ärlig- fundera ut först och främst vad du själv vill, innan du funderar vad han vill- sen är det bara att säga det. Svaret man får kan ju göra förbannat ont, men det är bättre att veta än att gå och fundera och oroa sig i onödan.

Det kan ju faktiskt vara så att hans magkänsla sagt honom att du inte är så trogen honom och att han därför inte vågat stänga sina andra dörrar, men om han förstår att du menar allvar och vill satsa så kanske han blir orolig att förlora dig och "skärper" sig. Hittills har han ju faktiskt låtit som en bra man :-)

Apropå ett tidigare inlägg du hade om att analysera och bena ut... hihi... lång kommentar från mig! Hoppas det löser sig till det bästa!

2008-10-02 @ 13:28:45
Postat av: lovelyn

Tack vänner!

Jag ska försöka tänka mer på vad jag vill. Och visst kan det vara så att han känt samma vibbar av ostängda dörrar hos mig. Kollade vad jag själv hade för mess i inkorgen och en del av dem hade jag verkligen inte velat att han skulle läsa. Så jag ska sluta analysera, fundera över vad jag vill och sedan prata om det om det behövs.

Sussie: Skönt att veta att man har back-up i fall det skulle behövas. Trötta och arga småbarnsmammor är fan inte att leka med!

2008-10-02 @ 14:55:18
Postat av: Alina

Godagens! Kikar in:)

2008-10-02 @ 14:58:44
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sjukt svårt de där me madonna/horan. Vet inte hur de e för tjejer men ja tror de e som för oss killar kanske. Ja e alltid bättre sexpartner för en tjej som jag inte gillar men ja njuter ju inte alls lika mycke själv då.

2008-10-02 @ 23:36:37
URL: http://denperfektapartnern.blogspot.com
Postat av: Lena

Lovelyn! Har snabblast lite fran internetcafe i Florens. Saknar dig och ser fram emot att prata om allt snart. Kram

2008-10-03 @ 12:10:01
Postat av: lovelyn

Ambivalent: Jag tror inte madonna/hora-synen är lika uttalad bland tjejer. Men för egen del kan jag säga att jag definitivt gör en uppdelning mellan vilka män jag bara vill ha mellan lakanen och vilka män jag kan tänka mig att ha i mitt övriga liv också.

Fast när det gäller sexet är jag tvärtom. Gillar jag mannen är jag en bättre sexpartner och gör mer för honom. Gillar jag inte honom är jag latare och mer ego,vill mest få egen njutning.

2008-10-03 @ 13:05:21
Postat av: lovelyn

Underbara Lena! Jag saknar dig både här och i luren men jag hoppas att ni har en helt fantastisk semester. Hälsa mannen så hörs vi snart. Puss!

2008-10-03 @ 13:07:47
Postat av: Marianne

Jag tror också hundra på magkänslan. Jag har mer att tillägga om detta ärende men gör det på mitt egna "forum". :) Magkänsla är inte att förakta - var vaken när den kommer. För ibland är det nästan som om man har någon med sig som vill att man ska se saker man annars inte ser.

2008-10-03 @ 16:15:12
URL: http://pocketbookgirl.blogg.se/
Postat av: Linisen

Ambivalens + Lovelyn: Jag funkar som du Lovelyn och tycker alltid att det upplevt så att om man gillar varandra så blir sexet hundra gånger bättre för båda. Man är tryggare och vågar kommunicera vad man vil och är samtidigt mer hängiven vilket sällan blir annat än asbra.



Ang manliga horor/madonnor. Det finns många "bra kilar" som tyvärr inte är så intressanta rent sexuellt. De är bara bra liksom (madonnor). Man vill inte såra dem men inte heller direkt ha sex m dem.

2008-10-03 @ 17:08:42
URL: http://selmalindi.blogg.se/
Postat av: Linisen

Oj, snacka om att jag slant på tangenterna i förra kommentaren. Sorry! haha

2008-10-03 @ 17:09:59
URL: http://selmalindi.blogg.se/
Postat av: sussie

Oj, vilka analyser ! Dra på trissor, här gäller det att hänga med!

Äsch, ta dagen som den kommer. Ha det mysigt med Ekorren ett tag till och sen får du väl se om du vill dejta honom öppet eller ej. Då kan du bara säg till- Nu vill jag inte smyga längre, din lilla gnagis. Så får han antingen buga och tacka för att han får äran att dejta dig, eller så kan han hitta första bästa gran att hoppa ifrån.



Sex diskussionen har jag inga åsikter om för det verkar som om alla andra knullar så in i helvete mkt mer än vad en gift hemmafru gör... Så nu vet du vad som väntar dig om några år om du beslutar din för att get serious med ekorren ha ha ha

2008-10-03 @ 19:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0