Nämen om man skulle bli lite bitter kanske?

Nä, jag är faktiskt fortfarande arg. Och svartsjuk. Jag som aldrig brukar vara det. Men helt plötsligt har jag massa tankar om hur jag ska kolla så han inte har en profil på andra dejtingsidor, vilka personer på jobbet som jag kan fråga ut om honom, hur jag ska få tillfälle att kolla hans mobil igen. Detta är oroande och inte alls likt mig och jag måste omedelbums sluta med detta trams. Arg kan jag ju fortfarande vara, inte för att det hjälper men det är okej. Men svartsjuk? Inte okej.
Speciellt inte när det ger mig så ont i magen att jag inte kan somna. Och när jag jag väl lyckas så drömmer jag att jag är gravid och ensamstående.

Också tänker jag på min kompis i Lund, Lilla Yrvädret sa när vi pratade i söndags. "Hur fan kan vi som är snygga, sexiga och smarta ha varit singlar så länge". Det undrade jag med. Hur kommer det sig att jag blivit en sån som ingen vill vara ihop med? Min vän Den obeslutsamma mannen brukar säga att det är samma skit vem man än är ihop med. Det är alltid problem, fast med olika namn. Så jag kanske lika bra kunde fortsatt vara ihop med min dampiga sambo? Han ville i alla fall vara ihop.

Jag tror att jag lägger ner nu. Ger upp detta projekt med tvåsamhet. Jag kan vara gudmor till alla era barn. Hoppas att de vill komma hem till mig och leka med mina tio katter. Om ni vill göra mig glad kan ni ge mig roliga dildos i födelsedagspresent varje år. Och sprit till varje jul.

Kommentarer
Postat av: Anna

Well, du kanske blir ensamstående. Ensamstående, fast med många vänner, katter och gudbarn. Det kan man ju inte veta. Det måste inte bli så illa.



Så tänker jag. Möjligheten/risken/chansen finns ju, men å andra sidan kan man träffa någon när man är 47 också, det vet jag exempel på.



Det finns ju ingen anledning att ge upp. Bara se vad som händer.



För övrigt tror jag att det enda som hjälper mot svartsjuka är att prata om den. Samt trygghet från hans sida.

2008-10-14 @ 09:06:44
Postat av: lovelyn

Tack Anna :)Och du har rätt, livet är inte såååå jävla illa ändå. Solen skiner, jag ska gå till Moderna museet med Frun ikväll och börserna stiger med rekordfart. (Vad var det jag sa, bankerna konkade inte och finanskrisen var inte så mycket att oroa sig för.)

2008-10-14 @ 10:46:36
Postat av: Anonym

Asså din ilska e för att du vill att han ska fatta varför du dumpar honom istället för att du ska känna dej dumpad vikket du e iomed att han va ute å leta nytt innan snön smält från skidorna i Åre. All 2-samhet går ju åt helvete förr elr senare så de bästa e ju bara att fortsätta va singel + att de e ju jakten å flirtandet som endå e de rolia. Ja tänker hela tiden at shit va gör ja om nån helt plötslitt vill va me mej på riktitt? Ja gör mej omöjli som pojkvän såklart. Ja kan passa katterna när du e på date me dina dildosar.

2008-10-14 @ 15:53:52
URL: http://denperfektapartnern.blogspot.com
Postat av: Anna

(..inte den Andra, utan den första... eller... det börjar bli krångligt med alla Annor... ska fundera ut ett bättre "alias" ;-)



Måste bara kommentera... haha... been there done that- så att säga. Ska bli väldigt spännande att följa DIG och vad DU gör och vad det blir av detta :-)Livet har ju en förmåga att ibland ta dom konstigaste vändningar, när man tror att man inte kan komma längre ner, sjunker man 10 meter till och när man tror man är där för att stanna- dras man helt plötsligt upp till 53:dje våningen och the penthouse!! Så... ja... jag väntar med spänning på vad som kommer hända härnäst. Jag är övertygad om att du inte kommer sluta som singel med katter och dildos- du är för handlingskraftig och rastlös för det! ;-) Ha kul i kväll... till att börja med ;-)

2008-10-14 @ 17:27:21
Postat av: cosmicgirl

Jag tror inte han letade nytt. Jag tror han gillar dig! Jag tror på tvåsamhet med rätt person, men jag tror kombinationen trygghet och passion är svår att hitta. Känner par som har 5-6 barn ihop och har levt ihop i 40 år som har en massa glöd som lyser ur ögonen och inte kan låta bli att ta på varandra. Det är kanske sällsynt, men det finns. Jag kommer aldrig sluta hoppas på det! Men finner man inte det så kan man ha ett lyckligt liv ändå. Tvåsamhet behöver väl inte vara målet med livet?

2008-10-14 @ 22:13:19
URL: http://cosmicgirl.blogg.se/
Postat av: Marie

HAHA - Du är för go :) Men du - varför aldrig på msn? :s wooow -det var inte dåligt - då lär du få din motion om du blir antagen som intrsuktör. Jag impas på dig. Hur går det med ekorren?

2008-10-15 @ 18:30:00
URL: http://velfia.blogg.se/
Postat av: Marie

du - http://vildasingelliv.blogspot.com/ ... min nya - ta bort girlgoeswild!

2008-10-15 @ 18:34:02
URL: http://velfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0