Jag är bäst, men inte på allt

Nu har är det beslutat. Klappat och klart. Jag har en enskild firma. Fick f-skattesedel idag så nu kan jag fakturera. Ska bara till banken på onsdag och öppna ett företagskonto, skriva fakturorna och printa dom hos Ekorren. Sen kan jag skicka dom och få många sköna slantar på kontot. (Ja, jag vet att minst hälften ska till farbror Staten).

Många sköna slantar och långa nätter lär det bli fram till långresan. För så här sa the Big Boss till mig i fredags: "Vi vill ha dig till det hemliga projektet. Vi vill att du ska göra så mycket du kan. För att du är BÄST".
Samtidigt vill min närmsta chef att jag ska jobba för henne, så mycket som jag kan och hinner.
Mennär the Big Boss säger att jag är bäst, då säger jag: jajamensan, jag jobbar såklart dygnet runt. Så nu blir det både mina vanliga arbetsuppgifter och ett hemligt projekt.

Därför var det tur att jag inte var bäst på SATS audition i söndags. Sämst var jag absolut inte. Men jag gick inte vidare. Tydligen klev jag bara upp med underkroppen på stepbrädan, överkroppen var inte riktigt med, sa den ansvariga mannen.
Jag vet inte vad han menade med det och tycker att det är konstigt att ingen, under de sju år som jag varit instruktör, märkt att min underkropp inte sitter ihop med min överkropp.
Lite besviken är jag men om jag ska hinna med att jobba som en tok, hålla ordning på ett företag, ha en relation, ett socialtliv, träna själv och planera en långresa så var det nog lika bra att överkroppen inte följde med på step.

Kommentarer
Postat av: Lena

hahaha vad du är rolig. Och BÄST!

2008-10-20 @ 18:05:25
Postat av: cosmicgirl

Ja det låter ju som att du har väldans mycket så det var nog tur att du inte fick instruktörsjobbet. Inte alla som får höra av chefen att de är BÄST, härligt och motiverande!

2008-10-21 @ 07:42:05
URL: http://cosmicgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0