För och emot chefskap

Två veckor i rad har jag fått beröm på jobbet. 
För att jag har mycket ansvar och (till min egen stora förvåning) klarar av det. För att jag jonglerar typ 1 miljon saker samtidigt och har två tjänster (min och min chefs) på samma gång. För att jag får det att funka (nästan alltid i tid) och för att det blir bra. 

Men om jag någon mer gång blir chef måste jag lära mig att delegera. 
För nu är det fredag och jag borde gått hem för en halvtimme sen (eller ännu tidigare), men kommer att behöva stanna minst en timme till.  För i helgen måste jag göra minst fyra (eller kanske snarare fem) jobbrelaterade saker, varav två kommer att ta många timmar i anspråk. För trots att jag gillar mitt jobb (för det mesta) så vill jag inte jobba dygnet runt. 

Tur att jag ändå har tänkt ta en lugn helg. 

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag är inte det minst förvånad. Men fan vad jag är glad att de har vett att berätta för dig hur bra du är.

2008-09-12 @ 20:05:47
Postat av: cosmicgirl

Wow vad impad jag blir! Du verkar ju klara av det här med glans. Har inte minsta tvivel om att du kommer bli erbjuden fler chefsjobb i din karriär.

2008-09-13 @ 10:48:04
URL: http://cosmicgirl.blogg.se/
Postat av: Chefskap

Duktig. :)

Som du säger måste man kunna skilja på jobb o fritid. Jag brukar lämna jobbet "på jobbet" är jag går hem på fredagen.

2010-09-18 @ 21:15:14
URL: http://chefskap.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0