Jag är egen företagare

Efter pepp och hjälp av både Frun och Ekorren lyckades jag klicka mig igenom och fylla i allt på företagsregistreringen i går kväll. Nu väntar jag bara på att F-skattesedeln ska dimpa ner i brevlådan så jag kan fakturera de jobb som jag redan har påbörjat och snarast kommer att fullfölja.

Också ska jag bara reda ut vilka försäkringar jag behöver, hur jag ska pensionsspara, öppna ett företagskonto och köpa några pärmar med register.

Annars är det precis som förra gången jag jobbade hemifrån. Jag har mysbyxor på mig, gör för många saker som inte är jobbrelaterade och längtar redan efter sällskap. Och har inte borstat tänderna i dag. Än så länge alltså.

Kommentarer
Postat av: Våga Vara

Glöm inte att det kan vara farligt med pengar på banken nu med finanskris och allt!

2008-10-01 @ 12:32:13
URL: http://vagavaravillebrad.blogspot.com/
Postat av: lovelyn

Ja, bäst att sätta sprätt på pengarna så fort det bara går! Eller...det var kanske inte det du menade ;)

2008-10-01 @ 14:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0