Filmfyllan

Filmvännen L från Skåne var på besök i början av veckan. Det innebar att jag fick följa med på film-fest i Solna i måndags. Jag håller fortfarande på att återhämta mig. Och är knappt sugen på vin. Inte ens nu när det är fredag. 

För efter att ha försett oss av gratismaten och sörplat i oss välkomstdrinken högg vi in på gratisvinet. Efter ett par glas på verandan flyttade vi in till baren. Där vinglasen på något mystiskt sett aldrig blev tomma. Att vattenglasen  fylldes på i samma tempo såg vi inte som en pik. Nejdå. 

Inte ens när Lasse Åberg kommenterade att vi hängt i baren väldigt länge tog vi det som en pik. Lasse fick för övrigt höra hela historien om tjejligan. Jag är inte säker på att han egentligen tyckte att det var intressant. 

Det fanns fler kändisar på festen. Lena Endre var vacker och trevlig. Hennes man Rickard Hobert stod mest i vägen. Tyckte jag i alla fall när jag skulle förbi. Ella Lemhagen var väldigt gullig och trevlig men jag tror inte att hon uppfattade oss likadant när vi hade hällt i oss en sisådär fem-sex glas vin. Torkel Pettersson vågade jag bara hälsa på. Som tur var hade han rakat av det vidriga skägget som han hade när jag såg honom i våras. 

Kvällen avslutades med taxi till hotell Clarion på söder. Då var klockan runt halv ett, vi var väldigt onyktra men jag lyckades ändå ta mig samman och få in oss i en ny taxi. För jag kom på att jag skulle trots allt jobba dagen efter. 

För övrigt är det något med män i filmbranschen. Varför är det så många som har mustasch? 

Kommentarer
Postat av: Lena

Lasse Åberg vet numera allt om tjejligan! Det är underbart - och så rätt! Vi borde vara berömda överallt.

2008-09-19 @ 19:55:15
Postat av: Anna

Ohh shit! Hittade din blogg igår kväll och fastnade rejält!! Efter att ha läst några inlägg, insåg jag att jag måste börja från början, det här intresserade mig och vips hade halva natten gått, för jag sträckläste hela bloggen.



Känner igen mig i så mycket- ibland känns det som jag läser kapitel ur mitt eget liv och det är en sån konstig känsla. Men det gav mig också en del aha-upplevelser och jag började fundera och jämföra.



Jag kommer att återvända hit- vill ju veta hur det går. Tyvärr är det ju ingen film, med ett lyckligt slut utan en evighetslång följetång (förhoppningsvis). Önskar dig lycka till!

2008-09-20 @ 17:24:31
Postat av: lovelyn

Lena: Eller hur! Jag läste faktiskt nyss en artikel om en annan tjejliga (inte alls lika coola som oss såklart). Artikeln handlade om att de var olika och hade gått igenom massa saker men ändå lyckats fortsätta vara vänner. Och de hade inte känt varandra hälften så länge som vi känt varandra.

2008-09-21 @ 13:39:01
Postat av: lovelyn

Anna: Jag är så jäkla imponerad av att någon kan tycka att mitt livs följetong är så intressant att man sträckläser den. Men det är extremt kul att få höra och ännu roligare att du känner igen dig och att det väcker funderingar!

Tack för lyckoönskningen och detsamma till dig!

2008-09-21 @ 13:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0