Tummen hade en egen vilja

Jag fick ett mess från tjejen som jag och Yogamannen eventuellt skulle trekantat med. Hon har också träffat nån kille som hon gillar och som det börjar bli lite seriöst med. Hon hade hört av Yogamannen att jag också träffat kärleken (hm, nja...). Hon beklagade det faktum att vi båda var involverade på andra håll. Men också: "Du verkar vara en skön tjej. Så vi kanske ändå kan träffas nån gång".

Jag och Söderkillen har mailat till varandra några gånger förra veckan. Han var sjuk och jag skickade en överraskning. En ny bok av en författare som han gillar och har andra böcker av  i sin bokhylla. (En del kollar in folks skivsamlingar, jag kollar på böckerna. Finns det inga blir jag skeptisk till personen.)
Han blev mycket glad meddelade han via mess och sen ringde (!!!) han mig i fredags och undrade om jag ville ses. Jag fick tacka nej, igen, eftersom jag befann mig söderöver.

Vad Ekorren vill har jag ingen aning om. Efter vad jag betraktar som två månaders ganska seriös dejting har han fortfarande inte berättat för någon, inte ens någon kompis, att han träffar mig. Jag är den icke-existerande kvinnan. Det får mig faktiskt att känna mig lätt prostituerad eller tuberkulossmittad.
Och i morse när han stod i duschen ringde alarmet på på hans mobil. Jag stängde av och råkade se något jag inte borde sett. Om man nu kan räkna att trycka på inkorgen och bläddra lite som att råka se.
(Ja, jag vet, jag är en dålig, dålig människa och jag vet inte varför jag kollade. Så olikt mig som jämt hävdar att jag skulle bli superkränkt om någon gjorde så mot mig. Och varför kolla när man inte egentligen vill veta? Jag ska genast gå ut i köket och hugga av mig högertummen med en slö kniv.)
I alla fall var där flörtiga, nattliga sms. Om jag fattade det hela rätt så hade han sällskap i lördags natt.

Ja, alltså, nu är det ju inte så att jag har dedikerat hela mitt liv, eller underliv, till honom. Men jag hade i alla fall börjat fundera på att eventuellt lägga ner Söderkillen igen. Och testa det där monogama livet ett tag. Med Ekorren.
Men han kanske vill fortsätta att hoppa från gran till gran?

Kommentarer
Postat av: Anna

Tänkte på det du skrev här innan: det kanske har blivit dags att fråga/diskutera?



Annars går ni kanske där båda två och undrar...

2008-09-30 @ 16:53:15
Postat av: lovelyn

Japp, det är dags.

2008-09-30 @ 17:07:43
Postat av: sussie

ha ha... den där Yogamannen historien e för rolig. Du har sådan lättsam ton, som om trekantning vore det självklaraste för en kvinna över trettio. Men när en ekorre som dejtar fler än en kvinna ( hmm..låter bekant på alla sätt å vis) så blir det hela mer komplicerat?! Fråga ekorren rakt på sak- ska vi bara knulla anonymt eller kommer vi om 4 år åka på vår 3: e semster ihop och köpa hund (eller skaffa/köpa barn). Antingen är han din framtid eller så förtjänar han att bli din historia... Och då kanske Yogibear kan liva upp dig med en gigantisk slagborr eller ngt... :-)

2008-09-30 @ 17:52:45
Postat av: Marianne

Ta detta från en som i smyg kollat igenom minst på inkorgar på killars mobiler. Det är bra för dig att veta hur killen är och en inkorg i mobilen fylld med sms eller bilder är toppenmaterial för att du ska få insikt i hur han lever. Det gör jävligt ont att se saker man inte alls var beredd på men det är också bra att ha bakom örat framöver. För nu kan du luska i saker och ställa frågor som inte gick innan. För då visste du inte vad du vet nu.

2008-09-30 @ 18:05:32
Postat av: cosmicgirl

Nä nu! Jag som höll på Ekorren, tyckte han verkade va dedikerad och gav dig en massa gulliga kottar! Ja, ta ett snack och berätta hur det gick.



Verkar som att du och Söderkillen har någon slags själslig connection som är rätt stark om jag inte uppfattar det fel? Han är verkligen lite Mr. Biggig, verkar livrädd för vad som finns där under och för att dedikera sig till någon.

2008-09-30 @ 18:21:42
URL: http://cosmicgirl.blogg.se/
Postat av: Anna

Aj då... det där trodde jag inte om honom. Han lät ju som en schysst kille ändå... att alla män alltid visar sig vara av samma skrot och korn- vissa kamouflerar det bara lite bättre än andra. Söderkillen är ju i alla fall ärlig med sina intentioner, eller vart han står kanske... eller? Vacklar han...?

2008-09-30 @ 18:22:17
Postat av: Våga Vara

Va?? I de lugnaste vatten går de största fiskarna - det var som tusan vilken pigg blick den där Ekorren verkar ha!?! Av någon anledning gillar jag nästan honom bättre nu än innan. Kanske för att detta tyder på att han är en lite lurigare och lite mer oväntad typ än vad jag trodde. Och känner jag dig rätt kanske du också tycker att han blir lite mer spännande nu...? Eller var jag dum nu?



Och snack om saken vet jag inte om jag tror på. Du är ju själv inte monogam. Varför ska han vara det? kan man inte leta efter den stora kärleken och vara heterogam? Eller är man bara trovärdig kärlekssökare som kille om man är så inne på en och samma tjej att man inte vill ha sex med någon annan?



Hur mycket har ni pratat om Er egentligen? och vad har han sagt om saken?

2008-10-01 @ 12:30:40
URL: http://vagavaravillebrad.blogspot.com/
Postat av: lovelyn

Sussie: Slagborr låter ju spännande men nä, Yogibear känns såååå förra säsongen.

Marianne: Jo, fast så här i efterhand tycker jag att det hade varit bättre att inte veta. Jag kan ju inte göra så mycket av infon.

Cosmic och Anna: Ekorren ger mig fortfarande massa gulliga kottar så jag är inte jätteoroad. Och vi har ju inte lovat varandra något och jag är lika god kålsupare...Söderkillen och jag har definitivt en speciell connection. Men när det gäller att dedikera sig så är han verkligen en räddhare. Ärlig men onåbar.

Vågavara: Du har absolut flera poänger, till exempel att jag gillar oväntade typer och att jag själv inte varit monogam. Trots det ser jag mig som en trovärdig kärlekssökare så varför skulle inte han kunna vara det?



2008-10-01 @ 14:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0