Språket bortom orden

"När ingenting behöver förklaras uppstår en gleshet. I det mellanrum som bildas blandas tvivel med längtan, innerlighet med ovisshet.

En fara finns i det absoluta, i det bestämda, i det övertygade, i det övertygande, i det totalt genomlysta, i det mätbara.

Bara den som vågar gå vilse kan hitta gläntan i skogens mitt. Det här handlar om språket bortom orden."

(Programbeskrivning av Schüldt i P2)

Det här ville Söderkillen lyssna på med mig i ett bad i går kväll. Jag visste inte vad Schüldt var. Jag sa tack men nej tack, för jag längtade efter en Ekorre och hade redan sagt tack och ja tack till att dela hans säng. Jag gick en lång promenad till Vinterviken. Tänkte på att jag sa nej till Söderkillen och ja till Ekorren. Bra. 

Bra var det med Ekorren. Mycket bra och små loppor dansade hambo i min mage och mitt bröst hela förmiddagen. Tills jag kollade upp vad det där Schüldt var och fastnade i dessa fyra meningar. Som bara är Söderkillen. 

Och helt plötsligt har jag gått vilse i den där glesheten. 

 

 


Kommentarer
Postat av: Lena

Men meningarna är du också. Du behöver varken Söderkillen eller Ekorren för att ha den sidan inom dig, och dela den med alla runt dig.

2008-09-22 @ 17:58:08
Postat av: Anonym

Precis så. Att fortsätta vilja gå vilse elr att ta fram kartan? öresundart heter utställningen me 15 konstnärer på Lörda, ligger på Hyregatan. E säkert värdelöst men om du tittar förbi så e ja där åsså, ja e han utan kostym. Bestäm du tid men efter 19- tiden passar mej rätt bra,ja e rätt flexible nästa Lörda, har tatt semester.

2008-09-22 @ 23:16:31
URL: http://denperfektapartnern.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0