Singelsnäckan blir sambosnäcka

Det började redan efter några dejter. Då flyttade min tandborste in. Sen kom ansiktstvätt. Bodylotion. Hårtork. 
Han skaffade en större espressokanna. 
Jag fick en egen nyckel och lärde mig hur spisen fungerar.

I juli måste jag, Frun och Lillasystern lämna lägenheten på Liljeholmen. Kanske skulle jag hunnit få en liten etta genom en av mina platser i de två bostadsköer tills dess. Annars kunde jag säkert fått ett nytt andrahandskontrakt tills jag fått ett i förstahand. 
Men det satte han stopp för. 

För han föreslog att jag skulle flytta in, på riktigt. Jag hade tänkt på det, men ville inte fråga. Jag vill ju klara mig själv och ville inte att han skulle känna sig tvingad att ta hand om mig. Men han frågade och jag blev otroligt glad. Fast jag var tvungen att fråga om han egentligen var medveten om hur många par skor jag har. 

Nu är det bestämt. Jag flyttar in i juli. Om det går bra får vi fundera på att skaffa något större, tillsammans. Jag är glad, spänd, orolig, lycklig. Allt på en och samma gång. Får påminna mig själv om att han är inte som den fd sambon, och jag är inte riktigt samma person som jag var då. 

Men det är skrämmande. För jag vet att det inte alltid är lätt. Jag vet att jag har svårt för att känna mig beroende eller begränsad. Jag vill kunna skita i att äta lagad mat i tre dagar om jag känner för det. Men om jag nu ska äta, så vill jag göra det med honom. Samtidigt så är jag fortfarande ointresserad av matlagning, krukväxter och renovering. 

Jag vill dela mitt liv med honom, men vet att det kräver kompromisser från båda håll. Det är inte lätt. Men vi prövar. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ibland kan ja leva på nötter å frukt å bara ta en proteindrink då å då för att ja vill prioritera annat, de måste väl va ok när man blir ihop me nån? Fast ja vet att sånt beror på vem de e.

2009-04-22 @ 01:52:36
URL: http://denperfektapartnern.blogspot.com
Postat av: Sanna Tider

Vad roligt att du är tillbaks!! Eller iallafall uppdaterar vad som händer :-) Jag blir lite orolig när jag läser utvecklingen efter det där med din tandborste som flyttade in- min flyttade nämligen in redan första helgen typ... hehe... nu i helgen köpte jag shampoo och balsam och ställde i hans badrum... hmmm... vart ska detta sluta?? :-D ;-)



Vad kul att ni ska bli sambos nu- det kommer gå bra den här gången- det här känns inte som förra gången alls, när man läser din text eller hur du har talat om honom innan. Har en bra känsla för den här herr Ekorre ;-) Lycka till nu och så hoppas jag att vi får en uppdatering lite då och då :-)

2009-04-22 @ 09:54:35
URL: http://cityandsex.blogg.se/
Postat av: Velfia

wiiiiie :D ÄNTLIGEN

2009-04-22 @ 21:49:41
URL: http://velfia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gud va roligt för dig. Men jag tror på er. och lovar det kommer funka för er. Jag är så glad för din skull!

2009-04-23 @ 21:53:30
Postat av: Fascination



ÅH, vad ROLIIIIGT! :)

Blir ju jätteglad för er skull!! Har hejat på söta Ekorren sen dag 1 (okej, kanske dag3.. men ändå!)



Håll oss uppdaterade.. :)

Kram

2009-04-27 @ 23:14:00
URL: http://faascination.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad roligt! Jag tror att det kommer att gå bra. Ni vill ju båda det och vet samtidigt var problemen kan ligga.



Hur som helst är det ju självklart att försöka, även om det inte är lätt. Alternativet vore absurt - att aldrig våga.

2009-04-28 @ 14:44:47
Postat av: lovelyn

Tack för era glada tillrop och lyckoönskningar.



Ambi: Ja, jag är ju uppväxt med max ett lagat mål mat per dag. Är oftast bara sugen på lagad mat en gång per dag. Kan verka helt onormalt för en del men det är så jag funkar.



Sanna: Det går raka vägen mot samboskap för dig och Semlan hehe! Nä, men det är väl klart att det är bekvämt att ha lite grejer hos den andre om man tillbringar mycket tid där. Är ändå rätt lång väg att gå från schampo till flytta in. Vi tar det stegvis och jag försöker att andas lugnt.



Anna: Jag tänkte på att det kanske var lite tidigt. Vi har ju inte ens träffats i ett år. Men när till och med min frisör som är typ 26 undrade vad jag väntade på tänkte jag att det är väl bara att testa.

2009-05-11 @ 13:58:32
Postat av: Lina

Så roligt och det var så härligt att se er tillsammans, det bara strålade om dig! Modigt och roligt steg att ta tillsammans!

2009-05-21 @ 12:19:17
URL: http://selmalindi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0