Sär säg

Det protesteras ofta mot särskrivningar nu för tiden. Men jag vill protestera mot ihopsägningar. 

För en sak som jag vill undvika i en relation är betydelselöshet i orden. När man liksom bara säger viktiga saker ungefär på samma sätt som man säger "Kan du skicka saltet" eller "Jag köpte mjölk". 
Det värsta exemplet är när man pratar i telefon och ska säga hejdå. En del säger "pusshej", i ett ord. Eller ännu värre "jagälskardigpusshej". 
Visst är det väl bra att ofta berätta att man älskar varandra. Men inte så där slentrianmässigt så att den som hör det inte ens kan ta det till sig. 

Viktiga saker vill jag höra med emfas och betoning. Bara för att man är ihop behöver inte orden sitta ihop. 

Puss. Hej!



Kommentarer
Postat av: Sanna Tider

Kul att det kommer lite inlägg då och då :-) Och spännande att få tankar om förhållande nu, inte singeltankarna längre... du har ju kommit lite längre än jag, men ändå finns vissa tankar där redan, som man känner igen ;-) Jag har faktiskt tänkt på det här med puss i telefonsamtal och att man säger saker slentrianmässigt ibland (inte nåt jag gör än då, men jag är lite sparsmakad med vissa saker just pga att jag inte vill slita ut det...) Jag vill att det ska vara speciellt, jag blir också glad när jag känner att det kommer spontant och inte efter var och varannan mening... typ...får se om jag tycker det om ett år också...hihi....

2009-08-27 @ 19:49:36
URL: http://cityandsex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0